2013. október 29., kedd

Végre elkészült...


a padlásfeljáró betonozása. Már nagyon vártam. A küszöböt már megcsináltam. Bezsaluztam, beöntöttem betonnal és a még friss betonba köveket nyomkodtam. Nagyon mutatós lesz a végeredmény, és tulajdonképpen semmibe nem kerül, mivel a köveket a sóderből szedtem, beton meg úgyis kellett. A köveket megmostam mielőtt belenyomkodtam volna, és ha a teljes száradás után fényes lakkal lekenjük, akkor szép csillogó végeredményt kapunk. Nálunk a fürdőszoba és a wc közti ajtóhoz is ilyen küszöböt készítettem. Oda - mivel fürdőszoba, akkor víz - szóval oda kagylókat is nyomtam a két szélébe, szép lett. Én azt nem lakkoztam le, úgyhogy annak tartósságáról nem tudok nyilatkozni, de a küszöb azóta is hibátlan.
Itt a küszöb, egyenlőre még bezsaluzva.
Betonoztunk még hátul is két oszlop alaptestet. Oda egy fedett kemencés helyet terveztünk. Hatalmas négyméteres asztallal, ahol majd a nyáron jó kis összejöveteleket tudunk szervezni. :))
Szóval ez az alaptest úgy néz ki, hogy alul kb. 50 cm-es betonvas keret található, ez megy majd a betonba. Ezen van egy hatalmas négyzetalakú vastag vaslemez, alul körmökkel, amik majd a betonba fognak kapaszkodni. Ezen a négyzet alakú vason merőlegesen van egy kisebb négyzetalakú vas, rajta két lyukkal, ez fogja majd az oszlopot. Az oszlopot alul hosszában behasítjuk, ráültetjük a merőleges négyzetre, kifúrjuk, hogy a lyuk illeszkedjen a vason találhatóval és menetes szárral, csavarokkal rögzítjük.
Íme az alaptest, már a betonban. A vízszintes lap lesz a beton szintje, tehát annak a teteje fog kilógni a betonból. A függőleges pedig a gerendát tartja.


Apa hetven centis alapot ásott az oszlopoknak, ami szerintem túlzás, de ő azt mondta, hogy nem akarja, hogy a mi gyerekeink úgy járjanak majd a felújításnál, mint mi a folyton tatarozandó házunkkal. Ugyanis az első terasz betonozásánál - amiből egyszer majd előszoba lesz - kellett, hogy rájöjjünk, hogy azon a helyen 40 cm-es az alapunk és ebből - szó szerint - már folyik ki a sóder... :((
Ránk a cipésznek a cipője rosssz mondás a meg kőművesnek a háza verziója érvényes. Ugyanis a házunkat apa kőműves nagyapja építette...
Valaki egyszer azt mondta, hogy jobban járnánk, ha az egészet elbontanánk és egy újat építenénk a helyére. Akkor hülyeségnek tartottam, most már egyre vonzóbb ez az ötlet... (főleg, amikor kiderült a nyár végén, hogy a szobákban a parketta alatt nincs semmi, csak sima homokra van ráfektetve az egész)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése