2013. október 18., péntek

Keve-száj folytatása:


Ülünk a kanapén, mesélek, beszélgetünk közben, egyszer így szól:
- Anya, itt ülünk 30 órája!

Kinyitja a könyvet az első oldalon, ahol csak a könyvtári pecsét és szám van, és "olvas":
- Ide van írva: Pest, Duna.

Odamegy az Olivérhez:
- Olivér, mondtam neked, hogy derítsd ki magad az udvaron.
- Mit csináljon? - kérdem
- Nem tudom - feleli

Olivér a szőnyegen játszik. Keve odamegy és komolyan a szemébe néz, közben a kezével megfogja az arcát.
- Fel kell ülnöm a hátadra!

2008. 11. 28.
- Anya, ne te etess engem, majd én etetem magam!

- Keve, engedd el a fülemet - kérem.
- Nem, anya, le kell venni róla a hideget!

- Ne állja a kanapé szélére, mert le fog esni a segged! - szóltam.
- Nem fog leesni a seggem, viszem magammal!

2008. 11. 30.
Keve: - Hol a boko (bokor:)
Olivér: - Mi?
Keve: - A boko!!
Olivér: - Olyan, mintha azt mondanád, brokkoli!
Keve: - Nem bokkoji, boko!!!

- Anya, nem akarok "bepakoni".
- Akkor ne pakolj be, Keve.
- Nem "pakoni", "pakoni"! (vagyis nem pakolni, parkolni :))

2008. 12. 06. (két éves és kilenc hónapos volt ekkor)
Láttunk egy mikulás ruhába öltöztetett kislányt, Keve megszólal:
- Anya, ez nem a Mikulás, ez kispista kislány!

Tettem csokit az ajtó elé, és kopogtam. Keve kiszalad, kinyitja az ajtót, meglátja a csokikat, elkezd kiabálni:
- Itt járt a Télapó! ÓÓÓÓ!

2008. 12. 09.
- Ne hozd ide azt a széket, Keve!
- Itt akar lenni, anya!

2008. 12. 09.
Leharapja Kinder-tojás tetejét és megkérdezi:
- Mi van a tojásházban, anya! (ez azért is vicces, mert a városban tényleg van egy olyan épület, amit tojásháznak hívnak, a formája miatt :)

Aszalt gyümölcsöket ettünk, közben a Gyümölcsbál c. verset olvastam (Bartos Erika). A vers mellett képeken ott voltak a versben szereplő gyümölcsök.
Megfogtam az aszalt sárgabarackot és rátettem a könyvben szereplő sárgabarack rajzra.
- Látod, Keve, ez olyan, mint a képen. Csak aszalt.
Nézi, nézi, majd megfogja az aszalt szilvát és ráteszi a rajzolt szilvára.
- Ez meg a szilva, látod? - kérdi.
Tátottam a számat, mivel egy aszalt szilva cseppet sem hasonlít az igazira, pláne, ha az egy gyerekkönyv rajzolt illusztrációja: szemekkel, szájjal, kézzel és lábbal :)

Keve: Szomjas vagyok!
Én: Megint?
Ő: Megint.
Én: Hova fér beléd ez a sok víz?
Adok neki inni, befejezi, majd így szól: Befért!

2008. 12. 10.
Mikulás utáni napokban: rohan ki a szobából:
- Anya, te kopogtál?
- Én.
- Óóóóóó! (csalódottan)
Mikulás előtti napokban csokit raktam az ajtó elé, bekopogtam, ő meg tátott szájjal csodálkozott, hogy itt járt a Mikulás - aztán azután napokig, ha kopogást hallott, már szalad is :)

2008. 12. 25.
Karácsonykor tortát sütött az egyik családtag. Keve meglátta és elkezdett kiabálni:
- Nekem van szülinapom!!

Keve, villával egyél, ne kézzel - szólok - itt a villád.
- Ez az én villám? - kérdi
- Igen.
- Ez a Villám mcQueen?

Mit csinálsz? Az kávé, abban koffein van! Nem ihatod meg? - mondom
- Kell nekem a koffein!

Rajzfillmet néz, az egyik szereplő elkezdett sírni, erre Ő:
- Biztos éhes!

A Kutyatár c. verset olvastam neki egyik nap. Másnap hallom ám a szobájában játszik és közben versel:
- Kutyatár, kutyatár, kutyafülű a madár.

2009. 01. 07.
- Jössz, Keve?
- Jövök, csak bénázok egy kicsit!

2009. 01. 20.
Filctollal rajzoltunk. Teljesen belemélyedve húzogatta a vonalakat, majd egyszer megszólalt:
- Anya, ez nem akar szép lenni...

2009. 01. 23.
- Anya, ez a naracs megrosszult - állapítja meg. Kivágod belőle a kukacot, én meg odaadom a Dezsőnek (a teknősünk).
- Ezt nem lehet a Dezsőnek adni, mert ez nem kukacos, hanem elrohadt.
- Akkor adjuk oda a virágoknak.
- Nem lehet, a virág megbetegszik tőle. Ki kell dobni a kukába.
- A kuka is megbetegszik..

Imádja a leveseket. Ebédnél a kedvencét, húslevest ettünk. Megszólal:
- Olivérnek ilyet nem szabad ennie, mert leesik a fogszabályzója!

2009. 01. 27.
Rálépett az egyik lábával egy műanyag karikára, és elkezdte tolni magát a járólapon, a másik lábával meg ugrál utána:
- Anya, nézd korcsolyázok!

2009. 01. 29.
Újságot "olvas". A képen egy kislány és a szobája látható, a földön plüssállatok a Micimackó meséből.
- Anya, nézd, van tigris. A tigrisnek van lába, fel tud állni.

Keve: Menjünk a Papához!
Én: Nem tudunk, mert Apa elvitte az autót!
Keve: Akkor menjünk lóháton, öltözz!

2009. 03.
Na, mi volt az oviban, Keve?
- Megharapott a Dóri!
- Már megint? És te mit csináltál?
- Meghúztam a haját. Sikított.

WC-n ül, kiabál:
- Anya, valami van! Gyere!
- Na, mit láttál?
- Valami repült!
Elkapok egy kis muslicát.
- Na - mondom, - ez volt az?
- Igen! Ez a valami lény...

Anya, ez a puffantós autó elviszi a pisimet? (kiderült, hogy a szippantós autóról beszélt :)

Olivér ül a létrán, Keve pedig szeretne a helyére ülni, odaáll elé és kiabál:
- Én, én, én!!
- Szeretnél ideülni? - kérdi Olivér.
- Igen!
- És mit kell mondani? - kérdi Olivér.
- Azt, hogy menj innen!

- Anya, nézd, ezt forgatni lehet! - mondja miközben egy játékhal uszonyát próbálja elforgatni.
- Csak nem lehet! - mondja, amikor mégsem sikerül.

Sétálunk a Duna-parton, talál egy nagy tócsát:
- Anya, nézd kifröccsent a Duna!

Dobáljuk a köveket a vízbe. Talál egy fél kagylót.
- Anya, ez mi?
- Ez egy kagylóhéj.
- És szereti, ha dobálom?

Szerettem volna megnézni valamit a tévében, ők a szobájukban játszottak. Egyszer nyílik az ajtó, megjelenik Keve feje.
- Menj vissza játszani, mindjárt vége és jöhetsz - mondom.
- Jó, csak a fejem bekukucskált...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése