2013. október 21., hétfő

Krokodil, ami töltve van


Rengetegféle receptből válogathatunk a neten, én Antal Valiét (www.antalvali.com) vettem alapul, mikor hozzákezdtem.
Hozzávalók:
50 dkg liszt (én teljeskiőrlésű tönkölylisztet használok)
10 dkg tejföl (esetleg majonéz is tehető bele, kinek mi van otthon)
2,5 dl langyos tej (tehén, kecske stb. de növényi tejjel is működik), amiben elkeverünk egy kiskanál cukrot (én mézet szoktam), és felfuttatunk benne 1/2 kocka élesztőt
1 teáskanál só
Az alapanyagokat összedolgozzuk, hagyjuk megkelni, majd megtöltjük, megkenjük tojással és megsütjük.
Töltelék:
Én párolt zöldségekkel (répa, borsó, brokkoli - ezt előzőleg megpároltam), kevert darált hússal töltöttem, amibe ütöttem két tojást, és reszeltem bele füstölt sajtot. (ugye fontos, hogy ne folyjon ki)
De tölthetjük bármi mással, ami töltelékként már bevált.
1. Négyzet alakúra nyújtjuk a tésztánkat.
2. Egy kis darabot félreteszünk, amiből majd a lábak, illetve a szeme készül.
3. Hosszában ráhalmozzuk a tölteléket úgy, hogy a rövidebb oldalig ne érjen el, hanem kb. 5-7 cm maradjon a szélektől.
4. Az elejéből kb. 10-12 cm-re elkezdjük srégen bevagdalni, egészen a végéig, ott megint kimarad kb. 5 cm.
5. Egymás után egyszer jobbról, egyszer balról hajtjuk a tésztaszéleket a töltelékre, minél szorosabban.
6. Az elején kihagyott 10-12 cm-es tésztarészeket egymásra fektetjük és kicsit lelapogatjuk, krokodilszáj alakúra formázzuk, a háromszög csúcsánál kialakítjuk az orrát úgy, hogy két orrlyukat nyomunk bele.
7. A farkánál maradt rövidebb tésztavéget bedig egymásra hajtogatjuk, egyszer jobb, egyszer bal stb. míg el nem fogy a tészta.
8. Két félkörből megszerkesztjük a "szemöldök csontot".
9. Két karikát formázunk, ez lesz a szeme. Felhelyezzük a "szemöldökcsont" alá.
10. Megformázzuk a négy lábát derelyevágó segítségével.
11. Fogunk egy ollót, és a száját végig bevagdaljuk felülről lefelé, körben, így elérjük azt a hatást, mintha fogai lennének.
12. Ollóval belecsipkedünk a hátába is, így olyan lesz, mintha igazi krododil bőr lenne.
13. Megkenjük felvert tojással és megsütjük.
14. Fogadjuk az elismeréseket, és jó étvággyal megesszük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése