2013. október 17., csütörtök

Keve-száj


Egy füzetnyi beszólása van, szép lassan bemásolom őket ide, hogy mindenképpen meglegyen:

2008. augusztus
A két nagypapája a teraszunkon beszélgetett. Bejött hozzám a konyhába, mire kiment az egyik nagypapa elment.
Erre ő: - Kettő papa, hol van?

- Anya, neked hol a kukid?
- Nekem nincs kukim, Keve.
- Ne sírj, veszek neked a Tescoban.-

Ül a kádban, a víz tele habbal. Szakállat csinál belőle magának és rákezdni:
- Ho, ho, ho, Boldog Karácsonyt!

2008. szeptember 30.
Hajnalban az apja felkapcsolta a villanyt, és pont a szemébe világított:
- Ez nekem nem tetszik!

Hozza a mesekönyvet a kezében:
- Ezt elolvasom neked. Aludjál. Álmos vagy.
Fél perc "olvasás" után:
- Elolvastam, felkelhetsz!

2008. október 2.

Olivér: Anya, bejött az ablakon egy darázs!
Keve: Majd én kidurrantom!

Gyere Keve, szólok neki, menjünk játszani az udvarra, hagyjuk tanulni az Olivért.
Erre beszalad a gyerekszobába és odaszól az Olivérnek:
- Szia, majd holnap beszélünk!

Dackorszak:
Én: Kérsz kenyeret?
Gondolkodás nélkül rávágja: Nem!
Én: Kérsz husit?
- Nem!
És tejet?
Nem!
Öt másodperc múlva: Tejet kérek...

Én: Ki jön az én váramba?
Keve: Én jövök a te váradba! Te vagy a vár, nekem meg ennem kell!

- Csipa van rajtad, anya!
- Hol?
- Hát a ruhádon! (Nike pulcsi volt rajtam és a pipáról beszélt)

- Anya, kocognom kell!
- Hát akkor kocogj, kisfiam.
Elkezt köhögni.

Héjastul evett egy karéj kenyeret. Kiette a belsejét, a héjat meg elszakította, úgy nézett ki, mint egy kérdőjel, ahogy fogta.
Felemeli és megszólal: Nézd, anya, csikóhal!

Én: megyek, megnézem, hogy kikelt-e már a fű a játszótereteken.
Visszajöttem, mire megszólal: Felkelt, anya?

Megtalálta az eldugott fakardot, bejött a szobába és halálos komolysággal megszólalt:
- Anya, az Olivér (Évér) elvette a királyságomat.

Minden mese végén, kiabálva:
- Fuss el vége!

Meglátott egy képen egy kishajót, ami vízen úszott, közli:
- Lemaradt a kapitány. (kedvence a megy a hajó a Dunán, lemarad a kapitány kezdetű mondóka)

2008. 11. 03.
Felült a kád szélére, úgy, hogy a két combja közé vette, majd így kiabált:
- Anya, nézd kádpaci!

2008. 11. 05.
Elvittem a fogszabályozásra magammal. Olivér bement egyedül, mi kint vártunk a folyosón. A végén behívott a doktor "bácsi" beszélgetni. Keve bejött velem.
- Anya, tegyél le.
- Ez a doktor bácsi? Olivér hol van? Itt egy ajtó! Bemehetünk? Bementem! Elbújok!
A doktor úr és az asszisztens dőltek a nevetéstől.

2008. 11. 09.
Gereblyéztük a faleveleket az udvaron. Mikor összegyűlt egy nagy kupac, talicskába raktuk és hátratoltuk. Keve minden alkalommal a levelek tetején ült, én meg toltam.
Másnap betonoztunk. Kiöntöttem a keverőből a betont a talicskába, és toltam előre. Keve meglátta, hogy talicskát készülök tolni, nevetve szaladt felém. Lefagyott az arca, mikor meglátta benne a betont.
- Ebbe én nem ülök bele! - mondta komolyan.

2008. 11. 11.
A papa disznókörmöt tisztít az udvaron. Keve odamegy, belenéz a vödörbe. Ott voltak a feketére pörkölt körmök. Megkérdezi:
- Ezt megesszük?
- Igen - válaszolt a papa.
- De ez koszos!

Fő a pörkölt. Ő már éhes.
Belenéz a lábosba.
- Megkóstolhatom? Szedsz nekem tányéromba?

Buszmegállóban állunk, tele van felragasztott és félig letépett hirdetésekkel.
- Anya, itt mi történt?
- Letépkedték a papírokat, és tele van félig olvasható plakátokkal. Valaki butaságot csinált.
Mire ő komolyan: - Kínos!

2008. 11. 12.
- Anya, mit csinálsz? Ne aludj!
- Nem alszom, csak egy kicsit becsukom a szemem...
- Akkor most már csukd ki!

Talált egy papírcetlit Olivér asztalán. Szerinte egy "titkos" levél volt.
Odahozza hozzám: - Anya, majd én elolvasom. (persze fordítva fogja)
- A-nya, sze-ret-lek!
A-nya sze-ret-lek... - olvassa :)))

Anya, álmos vagyok. Idealudok a kezedre.

2008. 11. 14.
Én: Úgy fáj a fejem!
Keve: Majd én leveszem a bibidet!
Én: Honnan?
Keve: A fejedről! Lekaparom és meggyógyítalak!

Anya, gyere segíts, nincs meg a Micimackóm! Mit csinálsz?
Várj egy picit, kezet mosok!
Gyere már, könyörgöm!

A politikus:
Három alma volt az asztalon. Egyet-egyet megettek, a harmadikat odaadtam az Olivérnek és mondtam a Kevének, hogy mindjár hozok ki neki is bentről. Közben zajlott a következő beszélgetés:
Keve: Ez az én almám, Olivér!
Olivér: Nem, Keve, ezt nekem adta az anya!
Keve gondolkodik, ráncolja a homlokát, majd egy vérbeli politikus szól belőle:
- Ez a MI almánk, Olivér!

2008. 11. 23.
A tv-ben iskolás gyerekeket mutattak, Keve felkiált:
- Anya, nézd ott az Olivér! A mi Olivérünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése