2015. április 1., szerda

Ketchupos hús

Ez a recept amennyire egyszerű, pontosan ugyanannyira nagyszerű a végeredmény. Az eredeti receptet a Stahl Judit Gyors szárnyas ételek könyvéből való. Azzal a különbséggel készítettem el, hogy én csirkemellet használtam és a saját adagomnál pedig növényi tejet a tejszín helyett.

A recept a következő:
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kg csirke-felsőcomb (egyenként kb. 12 dkg-osak)
  • só és frissen őrölt bors
A mártáshoz:
  • 10 dkg füstölt sajt
  • 10 dkg angolszalonna (zsírszalonnával is remekül működik)
  • 1,5 dl ketchup (ez az én tavaly eltett házi ketchupom, ami egyébként jóra vizsgázott, mert az édességén egy kicsit hangolnom kell. Jelesül szerintem egy kicsit édesebb lett, mint szerettem volna.
  • 5 dl tejszín
Tálaláshoz egy kisebb csokor petrezselyem
a tepsi kikenéséhez kevés olaj
1. A sütőt előmelegítjük 220 fokra (gázsütőn ez 7-es fokozat). A fokhagymát megpucoljuk, vékony tüskékre vágjuk, a pici felsőcombok húsos részét éles késsel néhány helyen beirdaljuk, és a résekbe tömködjük a fokhagymatüskéket. Ezután a combokat megsózzuk-megborsozzuk, és egymás mellé fektetjük egy kiolajozott kb. 30x20 cm-es tepsibe.
Eddig a részig csak annyit változtattam, hogy én csirkemellel készítettem el. A vágódeszkára fektettem a fél melleket és a (vágódeszkával párhuzamosan) kettévágtam őket hosszában, így lett két vékonyabb, de eredeti szélességű-hosszúságó szelet csirkemellem.

2. A mártáshoz, amellyel összesütjük majd a combokat, megreszeljük a füstölt sajtot, vékonyan              felcsíkozzuk az angolszalonnát, mindkettőt egy tálba szórjuk, és hozzákeverjük a ketchupot és a tejszínt.
Nekem zsírszalonnám volt, azzal is nagyon finom.
Itt pedig a változtatás a saját adagomnál az volt, hogy növényi tejet (mandula) használtam a tejszín helyett. Mivel a paleo szerint kemény sajtot néha lehet enni, azt én is tettem bele.

3. A mártással vastagon bekenjük a tepsibe fektetett húst, vagyis nemcsak a tetejüket locsoljuk meg, hanem közéjük is bőven csurgatunk belőle. (magyaráz öntsük nyakon a húst a szósszal rendesen). A tepsit lefedjük alufóliával és a húst 30-35 perc alatt megsütjük az előmelegített sütőben. Az utolsó 10 percben lekapjuk róla a fóliát, gyönyörűen meg is pirulnak.
Én, miután lekerült róla a fólia, nemcsak tíz percig sütöttem a húsokat, hanem "besűrítettem" a mártást, magyarán addig pirítottam a húsokat, amíg a mártásom szép, illatos és sűrű lett.

Még soha nem ettem ennél finomabb csirkehúst. Abszolút nem volt száraz. Puha volt, omlós és a mártás pedig istenien krémes és ízletes. Biztosan nagyon sokszor fog még az asztalunkra kerülni.




Íme az én adagom: Hmmmmm! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése