2014. augusztus 30., szombat

Házi ketchup

Nézegettem a neten házi ketchup recepteket, mivel a paradicsomunk a rengeteg esőnek köszönhetően igen gyorsan elkezdett rohadni. Két receptet vettem alapul az enyémnek, és végül is az elkészülés közbeni kóstolgatás, fűszerezgetés során alkottam meg egy teljesen újat. Ez lett az én Házi ketchupom:

2,5 kg paradicsom
2 fej vöröshagyma
4 db alma
40 dkg méz
1 evőkanál pirospaprika
0,5 teáskanál őrölt szegfűszeg
0,5 teáskanál fahéj
3 db babérlevél
2 evőkanál mustár
1,5 dl almaecet
1 teáskanál őrölt bors
2 teáskanál só
6 gerezd fokhagyma
6 levél bazsalikom



A paradicsomot megmostam, összevágtam, leturmixoltam és átpaszíroztam. A vöröshagymát apróra vágtam, a múltkor készített rozmaringos olajon (persze jó a sima olíva olaj is, csak ki akartam próbálni :) megpároltam, amikor már félig megpárolódott, hozzáadtam a megtisztított, kockára vágott almát. Ezzel is pároltam egy kicsit, majd felöntöttem az átpaszírozott paradicsomlével, hozzáadtam a fűszereket és kb. 1 óra  15 percig főztem. Ekkor kivettem a 3 db babérlevelet és botmixerrel jól összepürésítettem. Csírátlanított üvegekbe töltöttem (ezt úgy csináltam, hogy egy fazékba vizet forraltam, amikor már lobogott a víz, akkor fakanál segítségével kb. 2-3 percre a víz alá nyomtam őket, utána a fakanál segítségével kiszedtem őket a fazékból, tiszta konyharuhára állítottam őket fejjel lefelé. És persze a fedőkkel is ugyanígy kiforráztam)
Miután a ketchup az üvegekbe került, fejjel lefelé állítottam őket kb. 5 percre, mivel így vákuum keletkezik az üvegekben (úgy lehet ellenőrizni, hogy sikerült-e, hogy az üveg fedele "beszívódik", vagyis ha visszaállítjuk őket a talpukra, akkor nem lehet benyomni a tetőt).
Takarókkal bélelt kosárba tettem őket, jól betakargattam, hogy minél lassabban hűljenek ki. Másnap délután  pedig a végleges helyükre kerültek. Nekünk nagyon ízlett frissen, majd meglátjuk milyen lesz, ha rendesen összeérnek az ízek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése