2016. október 13., csütörtök

Kecskesajt, újra :)

Kecskesajt készült, fokhagymás-petrezselymes, olívabogyós-csomboros, és chilis. A legnagyobb sikere a chilis sajtnak lett. Ezt a zacskós, szárított fűszerként kapható őrölt chilipaprikával ízesítettem. A fokhagymás-petrezselymes sajtot  mondhatni, hogy most már minden sajtkészítésnél kötelezően kell készítenem, de úgy tűnik, hogy ez a chilis sajt átveszi a helyét. Az elkészítést módja a szokásos: felmelegítem a tejet kb. 38 fokosra. Beoltom (az én oltóm recepte: 2 liter tejhez 1 ml oltó kell, de általában a flakonon rajta van az adagolás) és nem piszkálom, nem pakolgatom, hagyom nyugodtan megaludni. Ha megdermedt, késsel felvagdalom az alvadékot, és hagyom még kb. fél órát majd kézzel jól átnyomkodom. Aztán kipróbáltam egy Erdélyi sajtkészítő ember módszerét, ami a követekező: elkezdem a lapos, széles fakanalat a fazék szélén nagyon lassan körbe-körbe keverni az alvadékot, és egyszer csak lám, a sajt-tészta szépen egy gombolyaggá összeáll a fakanál előtt. Sokkal egyszerűbb volt így, és egy darabka sajt-tészta sem maradt a savóban, tehát gazdaságosabb is. Aztán ezt a gombolyagot kiszedtem, kinyomkodtam, ízesítettem, formába tettem, hagytam jól kicsepegni és a végén jön a sófürdő, kb. 4 órára - persze a kisebb darabok hamarabb lesznek készen. (egy l vízhez kb. 10-12 dkg só - ehhez a sajthoz)


Az ízesítő anyagok szépen felaprítva, karikázva


Olajbogyós-csomboros, fokhagymás-petrezselymes és a chilis finomságok




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése