2016. március 13., vasárnap

A cukormentes torta

Az alját cukormentes keksz és vaj alkotja. A kekszet aprítógépben megdaráltam, annyi olvasztott vajat kevertem hozzá, hogy nyomkodható massza legyen belőle. Itt nem tudok arányokat írni, mert ki mekkora vastagságú kekszréteget tervez az aljára, annyi vajat keverjen a formázhatóság eléréséhez. Nálunk a vékony réteg jön be, ezért én annyit készítettem, amennyivel éppen be tudom fedni a kapcsos forma alját annyira, hogy sehol ne legyen lyuk.

Erre jön a krém, ami mascarponéból, túróból és annyi cukormentes növényi tejszínből áll. (én két doboz 25 dkg-os mascarponét és egy zacskó 45 dkg-os túrót használtam, és annyi tejszínt, hogy ne legyen túl lágy a töltelék, de azért száraz sem) de aki nem akar ilyen vastagságú tölteléket, az vegye a fenti adagokat kevesebbre)
Felvertem a tejszínt, tettem bele eritritet ízlés szerint, majd annyi zselatin fixet kevertem bele, amennyi ezt a mennyiséget megszilárdítja. Ha esetleg száraznak gondoljuk a masszát, nyugodtan keverhetünk bele még tejszínt, úgyhogy inkább kevesebbel kezdjük, nehogy folyós legyen, mert az nem fog megszilárdulni, és mikor a kapcsos formát szétbontjuk, ki fog folyni.
Mivel általában ettől szoktam parázni én is, ezért sima zselatint is szoktam még keverni a masszába ilyenkor, hogy biztos, ami biztos.
A masszát rásimítjuk a kekszes-vajas rétegre.
Erre jön a gyümölcsös réteg, ami nálunk eperből, áfonyából, banánból és narancsból állt. Felszeleteltem őket, és egyszerűen rápakolgattam a tejszínes rétegre.
Aztán az egészet piros színű zselatinnal egy ecset segítségével átkentem, hogy fényes-csillogós legyen, de azért ne legyen egy teljes réteg zselatin a tetején. Egyszerűen ezt csak azért így készítettem, mert szerintem sokkal gusztusosabb, ha nem takarja a gyümölcsöket egy teljes réteg zselatin. A zselatint víz helyett cukormentes eperszörppel készítettem, hogy még jobban kiemeljem a gyümölcsös ízeket.
Aztán nincs más dolgunk, mint hideg helyen tárolni 1,5-2 órát, és jóízűen elfogyasztani. :)

Itt még a formában, zselatin nélkül

Így néz ki felvágva


Nagyon finom lett a krém, a mascarpone és a túró nagyon jó páros együtt.

2 megjegyzés:

  1. Azta!! Ezt ki is probalom valamikor!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom, meglátod! Viszont van vele egy kis baj: nagyon nehéz vele leállni... :)) Hatalmas önuralomra volt szükségem, hogy ne egyek még, meg még, meg még belőle...

    VálaszTörlés