2016. július 6., szerda

Levendulás és teafás dörzsi-szappan kecsketejből

Kétfajta szappant készítettem, az egyik levendulaillatú és málnapiros színű lett, a másikba pedig teafa-olajat tettem és őrölt kávét, amelyet majd arcra fogunk használni. A teafaolaj antibakteriális hatású, a kávé pedig bőrradírként fog működni.
Fontos, hogy a tej fagyasztott állapotban találkozzon a NaOh-val, hiszen a magas hőmérséklet, amire felmelegszik a tej, megbarnítaná azt. A kecsketejnek egyébként hidratáló és bőrnyugtató hatása van, ezért gondoltam, hogy most ez lesz a "folyadék" a szappanomban.


A literes fagyasztott kecsketejet lemértem a palackkal együtt, majd kb-ra elvágtam ott, ahol a nekem szükséges mennyiséget gondoltam. Mint látszik csak egy kicsit kellett még faragnom hozzá, hogy meglegyen a szükséges mennyiség. Egyszerűen levágtam róla a műanyagot és beletettem egy fazékba és rászórtam a NaOh-t.


Íme a levendulás végeredmények. Néhány forma aljába őrölt kávét szórtam és erre mertem a szappanmasszát. Amikor megszilárdult, szépen ottmaradt egy dörzsis rétegként a szappan tetején. A málnás színt pedig kék wilton géllel (tortaviaszt szoktam vele színezni) és pirospaprikával értem el.


Ezek pedig a teafás-kávés szappanok, amikhez egy kis fahéjat adtam szinezésként.




Először azt hittem nem fog megszilárdulni, mivel a formába merés közben végig puding állagú maradt, míg a többi szappanomat a végére már elég nehezen lehetett merni. Arra gondoltam, hogy a kecsketejben levő extra zsír miatt lehet ez, mert ugye a szappankalkulátor ezzel nem számol. De aztán másnapra szépen megszilárdult mindegyik.
A következő szappanom pedig sima natúr fehér színű kecsketejsavós szappan lesz. A fehér színt pedig cink-oxiddal fogom elérni, ami egyébként napvédőként házi naptejek készítéséhez szoktam használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése