2014. november 3., hétfő

Elkészült a "nappali"

Az egyik oka annak, hogy mostanában nem volt időm írni, hogy megint nekiestem a lakásfelújításnak. Falat javítottam, festettem, pakoltam, sikáltam stb.
Ja, és végre kiszedtük a konvektorokat is. Mondtam apának, hogy nagyon sok helyet elfoglal a térből, és tulajdonképpen 5-6 éve nem is használjuk őket, csak úgy vannak. Oké, mondta ő, én kiveszem, de ugye tudod, hogy egy lyuk lesz a falban a helyén, én nem tudom azt befalazni. De mivel én eléggé elszánt voltam a témát illetően, egyből rávágtam, nem baj, majd én befalazom :) Ja. Mi lehet azon olyan nehéz, nem nagy lyuk,  tégla van, anyagot tudok keverni. Megcsinálom.
Megcsináltam. Ugyan ahogy nőtt a lyuk, úgy lettem egyre bizonytalanabb. Mivel ugye a nappali részén téglafal van (az egyetlen a vályogházunkon, ugyanis ezt a részt utólag építették hozzá), itt ugye nem tudtak kör alakot vágni, mint a többi vályogfalnál, hanem négyzetalakot vágtak a falba, és abból falaztak egy kört. Szóval a végén akkora lyuk lett, hogy a gyerek is átfért :) Na jó, nem a legnagyobb, hanem a legkisebb, (egyébként szerintem a középső is átfért volna, de nem merte megpróbálni :) Befalaztam. Nagyon jól sikerült,  egyébként. Úgyhogy apa konvektorleszerelési-ellenállása rögtön megtört, és meg is kérdezte: leszereljem a másik kettőt is? Persze, mondtam, de ne ma...

Egyébként a lyuk keletkezése a falban mindenkit megihletett. Keve szerint meg kellene hagynunk, hogy a cicák be tudjanak járni télen, ha fáznak. Apa szerint pedig milyen jó kis szellőző lehetne belőle. Nimród pedig simán átmászott a lyukon, ő bejáratnak használná.

Apa a túloldalról kalapálta én pedig belülről húztam a falbélelő csövet:
(Egyébként október 13-án készült a kép, akkor még félmeztelenül lehetett az udvaron ténykedni, most kicsit kirázott a hideg, ahogy nézem...)


Nimród a lyukban:



És persze a bohóckodás sem maradt el:




Ez pedig a végeredmény, falazás, faljavítás, festés és takarítás után:


Az ajtónak támasztva még ott a polc, ami felkerül a falra. És mellette a falvédő is ezt várja.
A laptop alatti cd tartót szintén apa gyártotta, lemértem a lemezek szélességét, hosszát, megrajzoltam, hogy mit szeretnék, ő pedig legyártotta.


És készült egy minden cipőgondot megoldó cipőtartó polc is. Szintén saját tervezésű és apa általi kivitelezésű darab. Mindenkinek jut egy saját szint, felülre lehet pakolni a telefonokat, lámpákat, számlákat, az első oldalon pedig a kabátokat lehet felakasztani. A téli hótaposók pedig a legalsó polc alatt kapnak majd helyet. Úgy gondoltam, hogy odaterítek egy felmosórongyot, és akkor arra nyugodtan olvadozhatnak és csepeghetnek a kis- és nagycsizmák, így nem áztatják el a polcot.



Az oldalán pedig a mára már elmaradhatatlan tulipán:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése