2014. november 25., kedd

Maciöltöztetés

Eszembe jutott, hogy mikor én gyerek voltam, akkor volt egy bonbonos doboz, aminek a hátuljára egy lányalak volt nyomtatva, mellé pedig kis fülekkel ellátott ruha. Ha kivágtuk a lányt is meg a ruhát is, akkor ezekkel a kis fülekkel rá lehetett "akasztani" a papírruhát a lányra, és igazi öltöztetős játékot lehetett játszani. És itt aztán nem volt megállás, ezek után már saját magunk rajzoltunk lányt, és rengeteg-rengeteg ruhát. Színeztük, vágtuk, órákig el lehetett vele játszani. Volt hálóing, melegítőruha, estélyi, farmer, stb. Persze a végén már egy egész birodalmat építettünk neki papírból. Volt szekrény, ágy, konyha, autó, asztal, székek. És persze sűrű társasági élet... :)
Ezen felbuzdulva gondoltam készítsünk most is egy hasonlót, persze fiúk lévén nem lány alakkal, hanem macival.
Egy keményebb papírra megrajzoltam a macikat és kivágtam őket.
Aztán fénymásolópapírra fektettem a papírmacikat és körberajzoltam őket nyaktól bokáig annyiszor, ahány csak elfért a papírra. Ezek lesznek majd a "ruhák". Azért kell körberajzolni, mert fontos, hogy pontosan illeszkedjenek a macikra a szerkók, különben nem lehet rendesen rögzíteni őket.
Aztán a megrajzolt ruhakölteményekre a vállnál és a deréknál kis füleket is rajzoltam, ezek fogják majd a macikon tartani a ruhákat. Aztán a gyerekekkel közösen megszíneztük a ruhákat. Lett öltönyös, hálóruhás, tornacuccos, farmeros, ünneplős stb. variáció. Aztán majd idővel nekik is lehet házat, autót, stb. szerkeszteni. Egy biztos, nagyon élvezték a maciöltöztetést, biztosan még sokszor fogunk vele játszani.


Munka közben :)


Keve és a macija:


A macitesók:
(persze kézenfogva, mert Nimród szerint így kell :)


A ruhák, még kivágás előtt:
(a kis fülek rögzítik a szerkókat, csak rá kell helyezni a ruhát a macira és egyszerűen ráhajtani)


Nimród és az Ő macija:


Az elkészült szettek. Annak idején az én papírlányomnak voltak külön szoknyái és felsői is. Itt is meg lehet próbálni külön pólókat és nadrágokat gyártani a maciknak. Én most azért nem tettem, mert Nimródnak így biztosan könnyebb fel- és leöltöztetni őket. Keve már biztosan boldogulna a kétrészes szettekkel is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése