2014. november 19., szerda

Rakott csicsóka


Régen is nagyon szerettem. A szüleim kertjében is termett, nagyon igénytelen, gyönyörű sárga virágú, évelő növény. Arra emlékszem, hogy egy idő után már az ellen kellett küzdeni, hogy ne teremjen mindenhol :) Na, most a hétvégén a vásárban tudtam venni (beszereztük ugyanis a télire való krumplit, hagymát, almát) hiszen kiváló paleolit alapanyag, mindent el lehet belőle készíteni, amit krumpliból is. Csak arra kell figyelni, hogy nagyon hamar megpuhul, nehogy véletlenül túlfőzzük-süssük, mert akkor csak egy nem túl gusztusos massza lesz belőle. Akit érdekel a jótékony hatásairól bővebben itt olvashat.

Én most rakott-csicsókát készítettem belőle:

A csicsókát meghámoztam, (de legközelebb nem fogom, nyersen megkóstoltam úgy és semmi ízbeli különbséget nem éreztem, viszont a hámozásnál a göröngyös felszín miatt elég sok veszteség keletkezik, bár most utánaolvastam és van akinek nem jött be hámozás nélkül, hát majd meglátom) nyersen felkarikáztam. Aztán egy jénai tálba belefektettem négy szelet füstölt szalonnát, rátettem a csicsókakarikákat és megsóztam őket. Erre főtt tojást szeleteltem, majd kolbászdarabokat dobáltam rá és megint jött a csicsóka, tojás, kolbász kombináció. A tetejére morzsoltam néhány darab kókuszzsírt, aztán a jénai tálat lefedtem és betoltam a sütőbe. Amikor megpuhult a csicsóka, levettem a jénai tetejét és visszatoltam a sütőbe, hogy kicsit piruljon a teteje.

Íme a végeredmény:







Nagyon-nagyon finom lett. Még a tejföl sem hiányzott a tetejéről. Pedig olvastam valahol, hogy kesudióból lehet hamis tejfölt gyártani. Legközelebb azt is kipróbálom. Meg a csicsókapürét, sült csicsókát és a csicsóka-krémlevest is. Egyet pedig biztosan állíthatok: jövőre az én kertemben is fog csicsóka teremni :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése