2014. november 3., hétfő

A pogácsa, ami mindent visz

Legalábbis a fiúk szerint, mert én ugye kénytelen voltam beérni az illatával. De a négy tesztalany szerint nagyon finom és ráadásul kelesztés nélkül készül. Az alaprecept Barbi konyhájából van, és a következő:

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
2 evőkanál főzőtejszín (ezt én kihagytam)
2 teáskanál só
1 csipet cukor (nálam ez egy púpos teáskanál méz)
8 dkg zsír
2 dkg vaj (én 10 dkg zsírt használtam, a vajat pedig kihagytam és ezen felül használtam még zsírt a tészta kenéséhez, lásd lent)
20 dkg sajt
1 tojás a kenéshez

Persze egyből dupla mennyiségekkel indítottam.

A sütőt meggyújtottam és 180 fokra állítottam.
A kelesztőteknőbe öntöttem a lisztet, mélyedést készítettem a közepébe, ebbe belemorzsoltam az élesztőt, ráöntöttem a langyos tejet és a cukrot (mézet). 10 percig hagytam dolgozni az élesztőt, utána többi hozzávalóval együtt (kivéve a sajtot és a kenéshez a tojást)összegyúrtam. Ezután lisztezett deszkán azonnal kinyújtottam, megkentem olvasztott zsírral, ráreszeltem a sajt egyharmadát, feltekertem, mint egy palacsintát, behajtottam a két végét. Majd megint megliszteztem, kinyújtottam, újra megzsíroztam, ráreszeltem a sajt második egyharmadát és újra feltekertem, liszteztem, nyújtottam. Aztán megkentem tojással, ráreszeltem a sajt maradékát, kiszaggattam (öt cm átmérőjű kerek pogácsaszaggatóval) és a sütőben 35 percig sütöttem.

A dícséretek, amiket a fiúkól kaptam: finom, puha, csupasajt, van még? mikor lesz kész a következő sülés? és az anya ilyet süssél máskor is.


Két és fél tepsi pogácsa lett ebből a mennyiségből, ami azt jelenti, hogy kb 60-65 db lehetett, de ebből 10-12 db-ot leszámítva, ami kóstoló volt a nagyszülőknek, mindet ők falták fel. Tényleg finom lehetett:)
Nem baj, én pedig egy hős vagyok :)
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése