2014. november 5., szerda

Cukkinis-krumplis tócsni

Eredetileg cukkinis tócsni lenne a recept, de úgy nálunk a gyerekek nem ennék meg. Ezért fele-fele arányban készítem cukkiniból és krumpliból. Ha nem mondanám, hogy cukkini is van benne, észre sem vennék. Ízre. Mert ugye a gyanakvóbb nagyfiú azért elemzi látványra is, és úgy már látszanak a cukkini "szálak" benne. De mivel az íze az nem dominál, ezért ő is repetázott az ebédnél :)
Úgy készül, hogy fele-fele arányban lereszelünk cukkinit és krumplit, hozzáütünk tojást, (én egy közepes cukkini és kb. 5-6 közepes krumpli keverékéhez három tojást használtam, de csináltam már egy tojással is, mert éppen ennyi volt itthon :) sózzuk és liszttel sűrítjük egészen addig, míg egy sűrű, kanállal adagolható masszát kapunk. Néha a sütés közben fel-fel kell keverni a masszát, mert a cukkini az elkezd levet engedni. Aki ezt el akarja kerülni, az lisztezés előtt csavarja ki a reszeléket, én nem szoktam, csak időnként felkeverem.
Ezt a masszát kanállal felforrósított zsírba kanalazzuk, és a kanál hátuljával ellapogatjuk, hogy sima legyen a felülete. Süthetjük jó piros ropogósra, és kissé halványabb, puhább állagúra is, vékonyra, vastagabbra, kinek mi a szimpatikus.
Lehet enni főzelékekhez, de bármilyen furcsa, sült krumplihoz, krumplipüréhez is nagyon finom. Sőt, másnap tízóraira is szoktam csomagolni nekik, csak úgy magában.
Paleós kivitelben is készült, az pedig cukkini, só és tojás keveréke, szintén forró zsírban kisütve, hát mit modjak, ez nem lesz a kedvencem, finoman szólva :)
Egyébként itt a cukkinit helyettesíthetjük tökkel, padlizsánnal, patiszonnal, sőt készítettem már céklával is, (gyönyörű lett a színe:), de ki fogom próbálni sárgarépával és zellerrel is.






A poéngyáros:
Fogom az egész tálat és bekapom :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése