2014. november 18., kedd

Békaszáj

Az eredeti recept Anita konyhájából való. Gondoltam a kölykök díjazni fogják ezt a vicces nevű sütit, és így is lett.

Hozzávalók rengetegsok (a recept szerint kb. 50-60 darabhoz, én vékonyabbra nyújtottam szerintem, mert nekem sokkal több lett belőle)

60 dkg liszt
40 dkg vaj (nálam ez sertészsír volt)
1 cs sütőpor (mivel többféle kiszerelés létezik, itt leírom, hogy én a 12 g-osat tettem bele)
4 evőkanál 10%-os ecet (ez nálam almaecet lett volna:)
8 evőkanál szódavíz
lekvár a töltéshez
szóráshoz pedig porcukor

A lisztben elkevertem a sütőport, beleraktam a zsírt, hozzáadtam volna az ecetet, de elfogyott az almaecetem, ezért ez most kimaradt, beletettem szódavizet és összedolgoztam.
Itt jött a nagy szívfájdalom, másnapig pihentetni kellett a tésztát.
Aztán másnap 180 fokra előmelegítettem a sütőt, a tésztát alaposan lisztezett deszkán vékonyra kinyújtottam (ez szerepelt a leírásban, hogy vékonyra, tehát én tényleg vékonyra kb. 5 mm-re nyújtottam ki) és 5 cm átmérőjű köröket szaggattam belőle. Utána kiskanállal lekvárt tettem rá és félbehajtottam őket. Elég lágy a tészta, de nem volt különösebben nehéz vele dolgozni, ha ragadt akkor liszteztem még rajta.
Nekem a gázsütőmben nem volt elég a recept szerinti 15 perc, hanem kb. 20-21 percig sütöttem a szájakat. És csak az egyik adagot szóram meg porcukorral (egyébként soha nem szoktam cukorral szórni a sütiket, de itt most a tésztában nincs semmiféle édesítés, ezért kipróbáltam a tortaviasztból megmaradt porcukorral is. A gyerekeknek egyébként jobban ízlettek a "meztelen", vagyis porcukor nélküli sütik, a porcukrosat túl édesnek találták. Ugye itt már látszik, hogy 6-7 éve nem használunk cukrot, illetve egyetlen dologhoz szoktam csak, az előbb említett tortaviasz elkészítéséhez. Oda sajnos nem jó a méz.

A sütésre váró "szájak":


A "meztelenek":


És a porcukrosak: 


Én sajnos ezt sem kóstolhattam meg, de a fiúk szerint finom, puha és omlós, nem beszélve a nevéről. Tehát mindenkinek bejött :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése