2014. november 27., csütörtök

A világ legegyszerűbb pogácsája

És nagyon finom is. Általában bableveshez szoktam készíteni, és szinte azonnal elfogy. A receptet még nagyon régen a vacsoracsatában hallottam.

A hozzávalók:
25 dkg túró
25 dgk liszt
25 dkg vaj (de csináltam már zsírral is, sőt fele zsír, fele vaj kombinációval is, mindhárom módon finom)

Illetve a kenéshez kell egy tojás - de ha nincs lekenve, nincs rászórva semmi a tetejére, akkor sincs semmi, az ízén semmit nem ront, ha csak simán "meztelenül" van sütve.

Először is előmelegítem a sütőt 180 fokra. (sima gázsütő)
A vajat meg szoktam kicsit langyítani mikróban, hogy könnyebb legyen dolgozni vele, aztán hozzáadom a lisztet és a túrót, megsózom és összegyúrom a hozzávalókat. Utána lisztezett deszkára teszem, a tetejét is meglisztezem és kb. 1,5 cm vastagsárúra nyújtom. Itt jöhet a tojás, esetleg szezámmag, vagy lenmag, de csináltam már sajtosan is. Tetszőleges formával kiszaggatjuk (nálunk ez hold és csillag alakú szokott lenni).


Azért egy szitakötő is készült, ha már kaptam egy ilyen formájú szaggatót :) De azért a csillaggal könnyebb dolgozni, mert azért ez egy elég lágy tészta. 
Aztán tepsibe fektetem a pogácsákat és kb. 23-25 perc alatt megsütöm. Ha tovább sül, akkor nagyon kiszárad és ropogós lesz. Figyelni kell azért, mert ugye minden sütő más és más.


Végül pedig a maradék tésztából formázzunk valamit a gyermekünk örömére. Így biztosan az is meg fogja kóstolni a remekbe szabott pogácsánkat, aki nem egy jó evő.
Nálunk ez most dínó lett, ha esetleg nem felismerhető lett a formája (bár Nimród elsőre felismerte :).








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése