2014. november 21., péntek

Szilvaleves

Tegnap ebédnek való után kutattam a fagyasztóládában és találtam szilvát. Gondoltam ezzel most már ideje kezdeni valamit, ugyanis az idén nem nagyon termett ez a gyümölcs, tehát ez valószínűleg tavalyi lesz. Úgyhogy behoztam, még fagyottan beledobtam egy fazékba, és  barack ízű teát öntöttem alá (kb. 1,5-2 dl-t, azért nem többet, mert nem akartam, hogy túl híg legyen, gondoltam majd a végén még teszek bele, ha kell). Aztán elkezdtem lassú tűzön kiolvasztani. Azért teát, mert a tejtermékeket most ugye mellőzöm, és vizezni meg nem akartam. (egyébként finom lett). Tettem bele mézet, fahéjat és szegfűszeget. (ki lehet próbálni mézeskalács fűszerkeverékkel is, tulajdonképpen az is ezekből a fűszerekből áll alapvetően) Forrás után még főztem egy kicsit, majd botmixerrel összepürésítettem. Igazi karácsonyos hangulatú leves lett belőle. Aki gondolja még mixelés előtt szedjen ki belőle pár darab szilvát, és tálaláskor feldarabkázva szórja rá a levesre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése