2015. február 27., péntek

Néhány gondolat

Most, hogy már nincs az a vastagkabátos időszak, egyre többen állítanak meg az utcán, és a fogyásom után érdeklődnek. Van néhány dolog, amit ilyenkor biztosan elmondok, és ezek azok, amikre a legtöbben kíváncsiak - ezért úgy gondoltam - leírom néhány pontban, hátha segítség lesz másnak is.

- A szokásos, elcsépelt duma: minden fejben dől el.
De tényleg, nem lehet az, hogy ezt a szendvicset még betolom azzal a fél tortával és majd holnaptól elkezdem. Nem. Ilyen nincs. Ha így állsz hozzá, legfeljebb fél napig fogod bírni. Vagy MOST, vagy soha!

- A másik, amit mindenki feltesz: étrendváltoztatással, vagy mozgással fogytál e le.
Nagyon elkeserítő lesz a válaszom, de aki azt képzeli, hogy pusztán heti két aerobik órától változatlan étrenddel fogyni fog, az nagyon-nagyon téved. Bizony, elkerülhetetlen, hogy alaposan átváltoztassuk az étrendünket. Mindenki tapasztalja ki, hogy neki melyik irányvonal fekszik a legjobban. Én is míg megtaláltam a nekem legmegfelelőbbet, hármat, négyet is kipróbáltam. De lehet, hogy még ez sem a végleges.

- Igen, mindenkinek vannak megborulásai. Amikor úgy érzi, hogy nem bírja tovább. Vége. Úgy érzi, hogy ha most nem ehet meg gyorsan valamit, akkor vége az életének. Számtalanszor éltem át én is a kezdetekben ezt az érzést. Leírok néhány praktikát, ami nekem segített:
- Fogat mostam. Tényleg. Van visszatartó ereje. Az ember fogmosás után nem eszik, mert ugye akkor minek mosott fogat. És tényleg használ, ha ideig-óráig is.
- Elmentem kádfürdőzni. Forró víz, gyertyafény, (aztán egy vagy két gyerek a kádban mellettem, viháncolás, fröcskölés, no nyugalom, sikítás stb.), de akkor is használ, eltereli a figyelmet.
- Séta. Fogtam az egész pereputtyot és elmentünk csavarogni egyet.
- Egy jó kávé. Édes is és lélekmelengető is. Ezzel is tudtam húzni az időt.
- És ha már minden kötél szakadt: lereszeltem egy almát, megszórtam xilittel kevertem hozzá zsírszegény túrót (akkor még ettem tejterméket) és nagyon-nagyon lassan, élvezettem elkanalaztam.
Aztán vártam a másnapot. Az idő ilyenkor ólomlábakon jár, de megéri kitartani, a változás olyan dolgokat fog felszabadítani bennetek, amikről nem is álmodtok :)

Sport. Nem csak energiát ad (tényleg, egy idő után hiányozni fog, és nem fáradtabb leszel a végén, hanem egyszerűen feltöltődsz és úgy érzed, hogy a világot is ki tudnád fordítani a sarkaiból), hanem ugye formál is. Erre pedig nagyon nagy szükség lesz, mert nem lesz elég fogyni, ha az ember nagy súlytól szabadul meg nagyon fontos, hogy izmosodjon, szálkásodjon és formálódjon is.

Folyadék. Igyunk sok-sok folyadékot. (ez is elég hülye tanács, hiszen mi mást tudnánk meginni, mint a folyadékot :) Víz, kávé, tea. Nincs kóla, gyümölcslé, még 100%-os sem, kerüljük az üres kalóriákat!
Itt egy segítség: okostelefonra létezik számtalan letölthető alkalmazás, amelyik "szól", hogy itt a vízivás ideje. Én is letöltöttem egyet, tényleg nagyon-nagy segítség. "Ő" az én kedvencem!

A másik nagy kapaszkodót - számomra - a zene nyújtotta, nyújtja. Nemcsak akkor segített, ha úgy éreztem, hogy megakadt a fogyás, hogy itt most megálltam és kész, nincs tovább, hanem akkor is, ha csak simán nyűgös, hisztis és hagyjatokbékén hangulatban voltam.
Ilyenkor megkeresem az egyik zenémet, csutkára nyomom a hangerőt és a kölykökkel együtt ugrálunk a zenére és énekelünk hozzá teli torokból. Ezt apa kb. 3 másodpercig bírja nézni fapofával, hiszen annyira vicces, hogy egyből kiröhög minket. És persze az én kedvem is helyrebillen.
Néhány lélek-helyrerángató zenénk:
M People - Moving on up 1993-ból
Inner Curcle - Sweat (A La la long)
Foreigner - Hot blooded (Hajrá Bones :))
Péterfi Bori - Hajolj bele a hajamba (ez tööööök jóóóóóóóóó!!!)
Run-DMC Vs. Jason Nevins - I'ts Like That (ezt szigorúan csuma hangerővel :)

És persze még folytathatnám a sort a 90-es évek bulizenéivel, amik ugye mosolyt csalnak az arcomra, és a hatalmas bulikat juttatják eszembe. (pl. Dr. Alban, Erasure, Snap, Culture Beat, Mr. President, La Bouche, stb. stb. stb.) A lényeg, hogy amikor meghallod, akkor a lelked mosolyogni kezdjen, a lábad pedig ne bírjon egy helyben állni, és érezd úgy, hogy energiát tudsz meríteni belőle.

És a leg-leg-leg: Kitartás, hit, erő! Ezt pedig mindenkinek magának kell megoldania. Mert mindenki csak maga tudja, hogy lélekben mi az, ami segíteni képes. Van akinek a gyerekei jelenléte, vagy ha nincsenek ott, akkor a fényképe fog segíteni, hiszen valljuk be, nem mindegy, hogy milyen példát mutatunk nekik és az sem mindegy, hogy egy egyhelyben ülő túlsúlyos anyuja van e a gyerkőcünknek, vagy egy olyan, aki minden bohóckodásban részt tud venni és nem fullad meg a fogócska 14. másodpercében...
Van akinek a párja fog segíteni. Van akinek a szülő, testvér, barát. Teljesen mindegy, csak találd meg a magad kapaszkodóját. És akkor semmi sem tud eltántorítani a célod elérésétől. Hajrá!!!

Régebben nem szerettem, ha lefényképeznek, (vajon miért :) és mivel általában én készítem a családi felvételeket, ezt sikerült is megúsznom. De volt egy bizonyos születésnap, amikor az unokahúgom fényképezett. (köszi, Dagi :) Mit ne mondjak, rossz volt visszanézni a képeket. (nem azért mert rosszul sikerültek, hanem mert a saját látványom sokkolt). De most felrakom ide, hogy milyen is voltam 2013. szeptemberében és milyen lettem most, 2015. februárjában, hátha másoknak is erőt fog adni:
Uuuuuhhhhhhhhhh, nagy levegő, és lássuk:

Az a bizonyos születésnap:




Szegény Lepke, bocsánat! És tulajdonképpen ez a fénykép volt az, ami végleg betett. Itt határoztam el, hogy sürgősen változtatnom kell az életemen:
Ez a nap 2013. október 12. volt, ez a fénykép pedig október 6-én készült.



És most a jelen:
Na, itt mos látszik, hogy miért szoktam én fényképezni :)



Mondhatom, hogy kivirultam, nőnek érzem magam és nem utolsó sorban a párom is jó nőnek lát! A mi kapcsolatunkra is óriási hatással volt az átalakulásom, újra szerelmes tinédzserként  - tea-néger, ahogy régen hívtuk :) - élünk :) 


És ami a legjobb, hogy három ember is azért kezdett életmódváltásba a környezetemben, mert inspirálónak érezték az enyémet. A másik klassz dolog, hogy a randicsütörtök is terjed az ismerőseink között, mindenki (na jó, többségében a nők) odavan az ötlettől és másolja :))) Hajrá!!! Legyünk jókedvűek, szerelmesek és őrültek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése