2015. február 13., péntek

Egy újabb sütikísérlet:

Hatalmas sütőtököt vettem, és úgy gondoltam, hogy egy darabjából megpróbálok a a mákos paleo süti mintájára, alma helyett sütőtökkel sütit készíteni.

A "tészta" hozzávalói a következők voltak:

60 dgk sütőtök nagylyukú reszelőn lereszelve + ízlés szerint xilit
25 dkg darált mák + ízlés szerint xilit
4 db tojás
1 púpos kávéskanál sütőpor

A xilit mennyiségét azért nem írom külön, mert mindenki döntse el maga, hogy mennyire akarja édesen, vagy úgymond natúrabb ízben enni a süteményét. Szerintem ahogy mi esszük, az nagyon sokaknak nem elég édes, ezért azt javaslom, hogy a lereszelt sütőtökhöz apránként kell a xilitet kell hozzákeverni, kóstolgatni, amíg megfelelőnek nem találjuk az édességét. A mákkal ugyanígy.

Aztán az összes hozzávalót egy keverőtálba borítottam és jól összekevertem. Aztán kókuszzsírral kikent sütőtálba borítottam (20x30 cm), kanál hátuljával elsimítottam, hogy nagyjából egyenletes legyen és 200 fokos előmelegített sütőben 30 percig sütöttem.

Finom lett, ezt mutatja az is, hogy másnapra egyet sikerült megmentenem magamnak a tepsiből:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése