2015. február 23., hétfő

Fodor Ákos emlékére (1945-2015)


Aki ismeri Vavyan Fable regényeit, az ismeri Fodor Ákost is. Én is ott találkoztam vele először, és nagy kedvencem lett. Álljon itt pár idézet az ő emlékére:


A jég
meg az ég
szikrázva simul össze,
a szél
se beszél:
por-hóval kergetődzve
játszanak
- mert szabad...
E fényes-boldog pusztaságban
nincs hazug szó: tisztaság van;
senki se kényszerít, senki se tiltja, hogy válassz,
itt te vagy a kérdés és csak te lehetsz a válasz!

"Ars poeticam?"
- Olyat írni, amilyet 
olvasni vágynék.

A más élete
Hozzá-szólhatok:
Bele-: nem. 

Ne "küzdj a Jóért".
Keresd és szeresd. Örülj,
amikor elér.

Hozzám tartozol
- nekem: nem.

Én is vágtam szét
labdát: én is zokogtam:
nincs benne semmi.

Asszony és férfi
becsülje egymásban
a Gyufát, a Mécsest.

Miért is bánok magammal keményen
- kérded - sőt olykor embertelenül? 
Tekintsd a hangszert, s tűnődj a tényen: 
a húr is csak akkor zeng, ha feszül.


Nyugodjon békében...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése