2015. február 17., kedd

Máktej

Általában kókusztejjel iszom a kávémat (néha ugyan elcsábulok és veszek mandulatejet, na nem azért mert annyival finomabb lenne, sőt, hanem inkább csak a kényelmesség miatt :), de most kipróbáltam a máktej-készítést is.
A dolog roppant egyszerű, egy csésze mák és három csésze víz kell hozzá. Ezt egy éjszakára be kell áztatni, majd másnap leszűrni, (mivel most voltam rá kíváncsi, hogy milyen is ez, ezért én az éjszakai áztatást kihagytam) újabb három csésze vízzel felönteni és turmixolni. A máktej leszűréséhez én egy tiszta térdfix harisnyát használtam, egyszerűen ráhúztam a pohár peremére:



Beleöntöttem egy adag mákos-vizes masszát, összefogtam a térdfix végét, és két kézzel alaposan kicsavartam belőle a tejet.



Az íze magában elég furcsa, olyan érzésem volt, mintha nyers babot rágnék :). De eritrittel és kávéba öntve már öööö, iható ízvilágot kaptam... Na jó, csak őszintén: borzalmas volt:)))) Nem lesz a kedvencem az biztos, de ezt is kipróbáltam :)

Máktej utóirat: a maradékhoz mézet adtam és egy fél adag kávét, így már azért mondhatom, hogy iható volt, de azért a finomhoz nekem még ez is túl messze volt. Esetleg még adok neki egy esélyt, hátha egy kis vanília segít rajta. De azért a kókusztej, az kókusztej, na!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése