2014. április 16., szerda

Pitypang szörpöt készítettem


Már virágzik a pitypang, csodaszép sárga virága kitűnően alkalmas a szörpkészítésre. (egyébként az orgona is, azt én még nem próbáltam, de mivel most virágzik az is, és van a kertemben, lehet, hogy az lesz a következő szörpünk)
Hozzávalók:
2 marék pitypang virág, amiről szárvégeket le kell csipkedni
1 liter víz
citrom
méz

A pitypangvirágot és a felkarikázott citromot (már írtam az előző szörpnél, hogy célszerű biocitromot venni, annak nem kezelik a héját vegyszerekkel) beletesszük a vízbe, és egy napig állni hagyjuk.
Másnap belekeverjük a mézet, és felforraljuk. 10-15 perc forralás után leszűrjük. Citromból és mézből is ízlés szerinti mennyiségeket kell beletenni, én sem mérem soha, hogy mennyi kerül bele. Az a lényege, hogy egyik íz se nyomja el a másikat, ne legyen túl édes, érezhető maradjon a pitypang íze higításnál is. Innen kétféle módon indulhatunk tovább, ha hosszabb távra tervezzük eltenni, akkor üvegekbe töltve dunsztoljuk ki, ha pedig egy héten belül felhasználjuk, akkor elég hűtőbe tenni. A dunsztolásról bővebben: ITT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése