2014. április 9., szerda

Angliából jelentjük


Az unokahúgom évek óta kint él Angliában, jelenleg Brightonban. Ezt a kekszreceptet tőle kaptam, és némi változtatással meg is sütöttem. Isteni finom, omlós lett a végeredmény, és számos variációra ad lehetőséget. A keksz neve: Shortbread.
Az eredeti recept így szól: (szó szerint :)
"Nagyon egyszerű összedobni: kristálycukor (75 g) , vaj (150 g), kukoricaliszt (50 g) és fehérliszt (175 g) kell hozzá. Vaj + cukrot habossá kell keverni, utána mindent össze gyúrni jól. 18 cm-es tortaformát ír, de nekem az nincs, így egy kis sütőtálcába nyomkodtam bele. Fel kell vágni, villával megbökdösni, letakarni, hűtőbe tenni egy órára. Utána mehet a sütőbe, és képzeld a könyv nem ír hőfokot amúgy, de szerintem a 180 fokból nem lehet baj. Nem szabad nagyon barnának lennie, hanem olyan színűnek kell lennie, mint a fenti képen :)"
(a képet a gugliban meglelitek)

Szóval megsütöttem a következő változtatással: Nem volt kukoricalisztem, helyette rizslisztet használtam, fehérliszt helyett tönkölylisztet, cukor helyett mézet :) és tettem bele fahéjat is. És isteni lett.
De gondoltam már rá, hogy finom lehet vaníliával, reszelt citromhéjjal (kezeletlen héjú!).
180 fokon sütöttem, és én is tepsibe nyomkodtam bele (a mérete: 20 cm X 40 cm) és tényleg figyelni kell, hogy világos színű maradjon.
Sütés után viszont hűtsük ki, mielőtt kiszednénk a tepsiből, mert forrón darabokra omlik :)
Finom lett, mindenki szerette, köszönjük a receptet D.!!!

Ez lett Ő:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése