2015. március 13., péntek

Sóágyon sült csirke. Hogy is van ez?

Sok receptet végigolvastam, és végül ezekkel a tapasztalatokkal gazdagodtam, míg elkészült az ebédünk:
Igazi háború zajlik a hozzászólásoknál, persze mindenkinek meg van a maga "tuti" receptje hozzá:

Az első sarkalatos különbség a mennyi sót tegyünk alá. Itt az egy, illetve a két kg-os tábor csapott össze.
Én 2 kg sót terítettem, és bátran állíthatom, hogy teljesen mindegy, szerintem az a lényeg, hogy a csirke alatt 2 cm vastagságban álljon a só. És a só mennyisége pedig a tepsi méretétől függ. Az én 36x29 cm-es alj mérettel rendelkező tepsimben pedig úgy lett 2 cm vastagságú só, ha 2 kg-ot tettem bele.
A másik háborút indító kijelentés a fűszerezzünk vagy ne volt. Legtöbben úgy javasolták, hogy ne fűszerezzük a csirkedarabokat, mert mivel úgyis són sül, ezért ízletes lesz. Hát nem lett. Úgyhogy fűszerezni biztosan kell, mert eléggé halvány ízű lett.
A harmadik háborús kérdés a "takarjuk le alufóliával, vagy sem" volt. Én letakartam, sajnos. Legközelebb nem fogom. Bár az alufóliát félidőben levettem róla, de akkor sem lett az igazi. Szóval én javaslom, hogy ne takarjuk le, mert így párolódni fog, és puha maradt a bőr rajta, míg a ne takartjuk le semmivel pártján állóknak a bőr "ropogósra sült" és "grillcsirkéhez" hasonló lett.


Köretként hagymát pirítottam, erre sült sütőtököt kockáztam és az egészet összeforgattam. Pici só és egy kanál méz volt a fűszerezés. Finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése