2015. március 27., péntek

Paleo rizs

Ami ugye eredetileg karfiolból készül, de nekem brokkolim volt itthon, úgyhogy abból készítettem. A brokkoli "rózsáit" éles késsel levagdatlam, késes betétű robotgépben összeaprítottam és sütőpapírral kibélelt tepsibe fekettem.
Meglocsoltam 3-4 evőkanál szalonnazsírral (ezt az máj elkészítéséhez szükséges szalonna zsírjából kell majd elvenni, persze aki máj nélkül próbálja ki, az mindenképpen pirítson szalonnát a zsír miatt, mert nagyon finom lesz tőle a "rizs") és alufóliával lefedve kb. 20 perc alatt megpároltam a 200 fokos előmelegített sütőben. Majd levettem a fóliát és még öt percig pirítottam.
Kakukkfüves csirkemájat készítettem hozzá, a következőkből:

  • 15 dkg füstölt szalonna
  • 1 nagy fej lilahagyma (nekem csak vörös volt, azzal is finom lett)
  • 1 csokor újhagyma apróra vágva (ezt én kihagytam)
  • 1 teáskanál őrölt kömény
  • 2 teáskanál fűszerpaprika (most esett le, hogy én ezt is kihagytam :)
  • 40 dkg csirkemáj, ujjnyi szeletekre vágva
  • frissen őrölt bors
  • a recept szerint még a tálaláshoz kell 2 evőkanál friss kakukkfű, de nekem csak szárított volt itthon, ezért én a vége előtt pár perccel kb. egy csapott evőkanálnyit szórtam rá belőle.
A szalonnát egy serpenyőben mérsékelt tűzön zsírjára sütjük, a pörcöket kiszedjük és félretesszük. Ebből locsolunk a karfiol-brokkoli rizsre sütés előtt, méghozzá a felét.
A maradék zsíron megdinszteljük a hagymákat, közben sózzuk, borsozzuk és adunk hozzá egy kevés vizet, hogy ne kapjon le. (ez nekem kb. egy dl volt) És beleszórjuk a köményt és a fűszerpaprikát.
Ehhez hozzáadjuk a májat és a recept szerint három percig sütjük, de én szerintem sütöttem öt percig is, mire jó lett (ez függ az edénytől, amiben dolgozunk és függ attól is, hogy mekkora láng ég alatta) szóval inkább a májat figyeljük, mint az órát. (ha megbökjük egy hússtűvel és már nem folyik belőle semmi, akkor jó. De szimplán ketté is vághatunk egyet, úgy biztosabb) És én itt a vége előtt egy-két perccel szórtam bele a szárított kakukkfüvet, persze akinek van friss, az végén szórja meg vele a elkészült ételt.
Tálalás előtt sózzuk, borsozzuk (azért nem sütés közben, hogy ne keményedjen meg). A karfiol (jelen esetben brokkoli "rizsre" halmozunk a májból, megszórjuk szalonnapörccel és nagyon jó étvággyal elfogyasztjuk. Isteni finom, nagyon nagy kedvencemmé vált elsőre.
A receptet a Stahl magazin 2015. tavaszi számában találtam.





Hmmmm!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése