2015. március 23., hétfő

Itt a tavasz!!!!!

És a kerti munkák is. Nagy léptekkel haladok a kert teljes "bevetése" felé. Már elvetettem a korai borsót, a spenótot, répát, petrezselyemzöldet, kaprot, piros- és jégcsap retket, dugattam hagymát, fokhagymát.
Érdekes, hogy minden tavasszal újra és újra rápörgök a kertészkedésre, pedig még három-négy héttel ezelőtt a hátam közepére sem kívántam. De ahogy megjelennek az első napsugarak és egyre szebb az idő, úgy jön elő az én "menjünkésvessünkvalamitdeazonnal" és a "mikortúrhatommáraföldet" érzésem is.
Szokás szerint megint túlzásba estem a vetőmagvásárlással :).
Sajnos nincs annyi helyem, amennyi mindent szeretnék elvetni. És az idén úgy döntöttem, hogy a kinti földünkre nem is vetek semmit, ugyanis pár hete megint megjelentek a ragadós kezű szomszédok, és a földet szegélyező "erdőből" lopják a fát. Baromi dühös vagyok és elkeseredett. Vadidegen emberek simán odamennek és elviszik azt, ami nem az övék. Pofátlanság!
Na, de vissza: Végre itt a jó idő. Már szépen erősödnek a februárban elvetett paradicsom palánták, és az idén megint vettem sárga paradicsomot. Két évvel ezelőtt vetettem-palántáztam először - próbának - és nem csalódtam benne. Isteni finom édes íze van, és gyönyörű narancsos színe. Első blikkre úgy tűnik, hogy még éretlen, - itt megjegyzem, hogy tavaly a ragadós kezű szomszéd sem lopott belőle, mert gondolom azt hitte még nem érett meg, de sajnos minden másból csemegézett rendesen. Még a krumplit is kiásta földből...
Hess!!! Vissza!
Az idén tervbe van véve, hogy csinálunk egy fóliasátrat. Bár már március van, és ilyenkor már javában lehetne bele vetni, úgyhogy kissé elkéstünk. Viszont majd késő ősszel jól jön, hogy ott még mindig érni fog a termés, aminek kint már nem sok esélye van.
Úgyhogy tervekből az idén sincs hiány:

  •  Fóliasátor megépítése
  • A kinti kemencés helyiség befejezése és a kemence megépítése
  • A játszótér elkerítése - ugyanis a kutyánk folyton kiszökik. Egyszerűen átmászik a kerítés alatt a szomszédba, és onnan az utcai rossz kerítésen átbújva már kint is van. Nem nagyon kell egyébként kínlódnia, hogy átmenjen, ugyanis a kerítés 10-12 cm-el a földfelszín fölött véget ér, a szomszédok meg kb. 30 cm vastagságban elvitették a felső földrétegüket, hogy úgyis beton lesz az egész udvaron. Persze nem lett, úgymaradt minden félkészen, ők pedig külföldre költöztek. Szóval Slinky egy minimális gödör kaparásával máris a szomszédban terem, onnan pedig irány a nagyvilág. Hiába temetjük vissza a gödröt, kalapálunk le karókat a lyukak mellé, a természet nagy úr, másnap már újra ott a lyuk. Vagy máshol... Szóval ezzel a játszótér kerítéssel megoldódna, hogy a rossz kerítéshez férjen, és megoldódna a játszótér szerte előforduló kutyagumik helyzete is :) Mondhatom, kell a kerítés, hogy ne legyünk sz@rban... :)
  • A nagyszülőknél a hátsó kertrészt megkaptuk művelésre, és azt valahogy el kell kerítenünk, mert oda népes állatseregletet terveztünk - kapirgálásra. Esetleg kertészkedésre? - majd még kiderül...
  • A hidas (lábon álló lucerna-széna-szalma tároló) tetejének befejezése.
  • A hátsókert felé vezető útra kellene egy kiskapu, hogy az éjjeliőr Suba-kutyánk ne tudjon hátramenni, védve ezzel a kis fűszereskertet.
  • Az idén végre szeretnénk elmenni "nyaralni". Vagyis kellene egy-két hétvége, amikor máshol vagyunk és nem dolgozunk. 
  • És persze a metszés befejezése. A szüleim házánál szintén metszeni, udvart rendezni, a nagyszülők kis faházánál is takarítani, stb. stb. stb.
Tervben megint nincs hiány, remélem ezek közül minél többet kipipáhatunk.

Itt vannak a vetőmagjaim. Tudom, rengeteg, nem tehetek róla, bepörögtem... :)





Ez a csöpp lény pedig stevia palánta. Vettem vetőmagot, úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom vele. Évelő növény, de a telet nem bírja, úgyhogy télire meleg szállást kell biztosítani neki. A google szerint (emelkedő sorrendben) 30x, 120x, 200x és 300x édesebb a cukornál :) Majd kipróbálom és referálok :)))




Itt pedig a paradicsom-kölykök növögetnek. 



Itt pedig a sárga paradicsom, a koktél paradicsom, a zeller, a karfiol, a kakukkfű, az oregánó és a tárkony magok indulnak el a létezés útján. (Remélem :)



Így néz ki a kert jelenleg. Erősen fogy a hely, pedig még csak pár dolgot vetettem, dugattam bele. Sajnos.





A tavaly készített gumicsizma-kaspóba az idén kapor és petrezselyemzöld került. Nimród meglátta és egyből megjegyezte:
- Anya, ebből ki kéne önteni a földet, mert koszos lesz :)

És megszületett egy nagy elhatározás. A kerítés mellé ültetett - egykor kb. 25 cm-es kistujákat, amik mára jó három méter magasra nőttek - kivágjuk.
Kell a hely, na...
A helyére josta, fekete ribizli, szeder és málna töveket ültetünk. A josta szülei egyébként a fekete ribizli és az egres. Akár két méter magasra is megnő, nincs tüskéje, mint az egresnek, de viszont kb. akkora bogyókat terem, pici maggal, ami kinézetre a feketeribizlihez hasonlít. Nyammm! Nagyon kiváncsi vagyok rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése