2015. március 15., vasárnap

Paleo édesség - Tortából golyót :)

Van az a sütemény, aminek az alja darált kekszből és vajből áll. Ez jutott eszembe, amikor megalkottam a következő paleo sütit.
Gondoltam, hogy a zsiradék, ami ugye lehet kókuszzsír, és darált dió, illetve aszalt gyümölcsök összekeverve, egy piteformába nyomkodva és lehűtve kellően megdermednek ahhoz, hogy egy "torta" alapját képezzék.

Úgyhogy fogtam
  • 10 dkg datolyát
  • 8 dkg kókuszzsírt
  • 5 dkg aszalt szilvát
és késes aprítóban összedolgoztam őket. Nem kell, hogy egynemű massza legyen belőle, úgy sokkal finomabb, ha nagyob darabok is maradnak az összetevőkből.
Ha ez kész, akkor egy piteforma aljába nyomkodjuk a masszát:


Erre kerül a "krém", ami pedig:

  • 20 dkg kókuszreszelék késes robotgépben masszává darálva
  • 5 dkg kókuszzsír
  • 8 dkg eritrit keverékéből áll.
Ezt a masszát a piteformában levőre nyomkodjuk. Persze kiskuktánk "segítségével".


Erre pár darab aszalt szilva darabot nyomunk díszítésképpen: (az arckifejezés a következő mondat után lett ilyen: - Nimród, most már ne nyomkodd, készen van!)
Ezt követően kb. 2 órára hűtőbe dugjuk, hogy legyen ideje megdermedni:



A megenyhült Nimród, ekkor tudta meg, hogy nemsokára készen lesz a darázsfészek süti:


Hűtés után felszeleteljük. Finom lett, bár a kókuszkrém nagyon töménnyé tette.



Aztán - a töménységet enyhítendő -  itt bevillant egy másik remek ötlet. A maradék "tortát" fogtam és egyszerűen összegyúrtam, aztán golyókat formáztam belőle.
Ha elsőre így csináltam volna, akkor a datolyát, a diót és a szilvát nem is aprítottam volna össze, hanem inkább késsel darabokra vágtam volna. Ehhez kevertem volna a kókuszkrémes-eritrites-kókuszzsíros masszát. Ebben az állapotban viszont több aszalt gyümölcsöt és diót is elbír a "sütemény".



Aztán bevillant még valami. A fenti masszához kevertem még 5 dkg darált mákot és úgy gyártottam belőle golyókat. Így lett a legfinomabb!! Legközelebb így fogom elkészíteni, viszont még több datolya, szilva és diódarabot teszek bele. (persze az aszalt gyümölcsök bármilyen másikra lecserélhetőek, lehet bele sárgabarackot, mazsolát, fügét stb. tenni, a dió helyett lehet szotyolát, kesudiót, törökmogyorót használni. Ez csak egy alaprecept, bártan variálható :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése