2014. augusztus 10., vasárnap

Tejszínes-pudingos

Ezt a receptet a szükség szülte. Eredetileg úgy indult volna, hogy zselatinfix-szel fixáljuk a tejszínhabot a süti tetején. De nekem nem volt itthon zselafinfixem, ezért úgy gondoltam, hogy főzök vaníliás pudingot, kevesebb tejjel, mint kellene, hogy sűrű krémet kapjak. Abba belekeverem a felvert tejszínhabot és ezt a szószt teszem a süti tetejére.

A recept a következő:

A "tésztája" igen egyszerű, darált kekszet összekeverünk lágy vajjal. Ezt belenyomkodjuk a tepsinkbe, amibe a sütit szándékozunk elkészíteni. (itt nem írok arányokat, mivel mindenki annyit készítsen ebből, amekkora tepsije van. Arra kell figyelni, hogy ez a réteg ne legyen túl vastag)

A "töltelék" pedig:
Az előírt 5 dl tej helyett használjunk 3,5 dl tejet. Ebből készítsünk szintén megfelelő mennyiségű pudingot. (nálunk ez három zacskó por volt, tehát háromszor 3,5 dl tejjel készítettem, ízlés szerint fruktózzal vagy más édesítőszerrel). Amikor a pudingunk már félig kihűlt, akkor keményre vert tejszínhabbal lazítsuk fel. Itt sem írok arányokat, mivel egy zacskó pudingporhoz kevesebb tejszín kell, mint nálunk a háromhoz. Arra kell csak figyelni, hogy ne lazítsuk túl lágyra a pudingot, mert akkor szétfolyik.

Itt aztán megint következhet a fantázia. Raktam már a masszába túrót is, úgy is finom. A tetejére tehetünk gyümölcsöket is.

Ezután a tölteléket rákenjük a tésztára. Én krumplihámozóval csokiforgácsokat faragtam rá díszítésként. Jó, ha tud dermedni egy-két órát, de nálunk néha ez sajnos nem jön össze :) (és halkan megjegyzem, hogy langyosan is ehető, kipróbáltuk :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése