2014. augusztus 5., kedd

Mentolos-csokis szappan


Ez az első saját kútfőből készült, sajátmagam által kitalált hozzávalókból áll: Menta és csoki (ez kakaópor igaziból). Kerestem a neten egy szappankalkulátort, beírtam az általam használni kívánt hozzávalókat (ezek általában: olíva olaj, kókuszzsír, sheavaj, kakaóvaj, kukoricaolaj és valamilyen illóolaj, illetve fűszer vagy gyógynövény) Nem használok pálmaolajat, ha már egyszer nekiálltam, úgy gondoltam, legyen minden összetevője természetes.
Itt a recept:
400 g olívaolaj (extra szűz, mechanikus eljárással készített)
250 g kókuszolaj (bio)
200 g kukoricaolaj (szűz, hidegen sajtolt, mechanikus eljárással)
351,5 g víz (ásványvíz, esetleg tisztított víz)
129,5 g NaOH
75 g kakaóvaj
Menta illóolaj és három evőkanál kakaópor.
A folyadéba beleöntöm a NaOH-t (ez ilyenkor nagyon nagy hőtermeléssel jár, védőszemüveg, védőkesztyű használata kötelező!!!). Amíg ez lehűl a kellő hőmérsékeltre (45-50 Celsius fok) Addig az olajakat egy másik fazékban felmelegítem 45-50 fokra. A lúgnak és az olajaknak nagyjából egyforma hőmérsékletűnek kell lennie. Aztán -ez fontos - a lúgos oldatot öntjük az olajakhoz és még véletlenül sem fordítva!, apránként, szintén szemüvegben és kesztyűben. Ekkor jön a botmixer. Kb. 3-4 perc alatt pudingsűrűségűre mixeljük. Aztán jön bele az illóolaj, és a többi kívánt hozzávaló. Itt is csak a fantázia szabhat határt. Fahéj, kakaó, a víz helyett gyógytea, fűszerek, gyógynövények stb. stb.
Először megcsináltam a szappant, majd a végén beletettem az illóolajat, beleöntöttem kétharmadát a formába, a maradékhoz pedig hozzákevertem a kakaóport, ráöntöttem a formában levőre és kanállal elkezdtem karikákat rajzolva keverni a két fajta masszát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése