2014. augusztus 3., vasárnap

Házi lángos


Nagyon-nagyon régen egy kft-nél dolgoztam, ahol az volt a szokás, hogy a lányok-asszonyok a legjobb családi receptjeiket megosztották egymással. Ez a lángosrecept is akkor került hozzám (én még akkor 17  éves voltam), és minden kapott gyöngyszemet féltve őrzök azóta is. Egyik nap a kezembe került a gyűjtemény, és megláttam ezt a lángosreceptet, elkészítettem és rájöttem, hogy érdemes volt közel húsz évig őrizgetnem, nagyon finom, puha és egyszerű. Köszönet érte, bárkitől is kaptam, anno. Ez volt az:
3 dkg dkg friss élesztő
3,5 dl langyos víz
50 dkg liszt
1 evőkanál só
0,5 dl olaj
Az élesztőt belemorzsoljuk a vízbe, elkeverjük. A lisztet és a sót elkeverjük, beleöntjük az élesztős vizet, és elkezdjük a dagasztást. Mikor már majdnem készen van, akkor beleöntjük az olajat és azzal együtt is jól kidagasztjuk. Ha készen vagyunk félretesszük 25-30 percre pihenni. Ha pihent, akkor olajos kézzel akkora korongokat formázunk egy-egy kiszakított darabból, hogy a serpenyőnkben meg tudjuk sütni. Nekem 8 db olyan 18-20 cm átmérőjű lángos szokott ebből kikerülni.  Ezeket bő, forró olajban kisütjük. Sülés közben pedig egy kanállal locsolgatjuk a lángosunk tetejét a forró olajjal (sokszor egymás után), mert attól lesz szép hólyagos. Papírtörlőn csepegtessük. Ízlés szerint tálaljuk. (fokhagyma, tejföl, sajt)

Azt hiszem, finom lett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése