2014. július 20., vasárnap

Kertem képekben




Ez az egyik paradicsomos rész, büdöskéket ültettem köré, ezzel védem a fonálféregtől és a drótférgektől. Sőt hatásos a meztelencsiga, a lótücsök ellen is, és vonzza a vadméheket, ezzel segítve a beporzást. A büdöske hasznos még káposzta közé ültetve is.
A kép jobb alsó sarkában lila bazsalikom látható, ültettem még az uborka közé is, mert illóolaja vonzza a beporzó rovarokat.
Zöldabsátor :) A bab a tök és a kukorica "testvérek". A kukorica támasztékot ad a babnak, a tök pedig árnyékot a földjüknek, nehezebben szárad ki.
A borsikafű (csombor) védi a babot a levéltetűtől.
Egyébként a körömvirág azokat a rovarokat vonzza, amelyek a levéltetveket elpusztítják. És krumplibogár ellen is hatékony. Nem beszélve arról, hogy körömvirágból milyen hatásos napvédő-olajat lehet készíteni :)
Patisszon-bébi
Imádom a cukkinit, idén szereztem be csíkosat...
és sárgát is :)
Ezek pedig vadméhek:) Beleköltöztek a birkagyapjúba, mivel arra szükségem volt, kimentettem őket és beletettem egy szakajtóba. (az őrségben: Kópic :) Remélem túlélik, mert a tökféléknek igen nagy szükségük van a beporzásra. (meg a kevés esőre, hogy ne mossa ki a virágport a hatalmas sárga virágokból, ugyanis akkor csak virágoznak és lepogyognak terméketlenül)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése