2014. július 27., vasárnap

Itt a fügeszezon


Kertünkben van egy hatalmas fügebokor. Készítettem már a gyümölcséből isteni fügebort, lekvárt, befőttet, de a legnagyobb elismerést ez a fügés lepény kapta:
Recept: 
Az eredeti receptet fogom leírni (én ennek a kétszereséből sütöttem a lepényt, egy 28x36 cm-es tepsiben)
12 dkg zsemlemorzsa
1 kávéskanál sütőpor
1 csipet só
6 tojás
10 dkg puha vaj
20 dkg cukor (nálunk ugye méz, vagy fruktóz, ezekből a fele is elég)
1 citrom reszelt héja (ezt én kihagytam)
1 kávéskanál vaníliapaszta (ezt is)
gyümölcs
egy púpos evőkanál liszt (ezt is kihagytam, mert ez eredetileg meggyes lepényről szól, a liszt pedig ahhoz kell, hogy ha belehempergetjük a meggyszemeket, akkor azok nem süllyednek le a tészta aljára, de a fügénél ez nem volt probléma :)
2 evőkanál barnacukor (nálunk ez fruktóz volt)
1 kávéskanál őrölt fahéj
A zsemlemorzsát, a sütőport és a sót (ezt legközelebb kihagyom, mivel a zsemlemorzsa már így is kellően sós volt, nem kell bele több, szerintem)
összekeverem. A tojást ketté kellet volna választani, a fehéréből habot verni, de ha elég sokáig verjük a tojásokat robotgéppel, akkor nincs szükség a szétválasztásra, kellőképpen fel fog habosodni így is a fehérje. Szóval aki nem bízik ebben, az válassza ketté a tojásokat, a fehérjéből pedig verjen habot. 
A vajat, cukrot, a citrom héját és a vaníliát összekeverjük, majd a sárgákhoz adjuk (nálam a tojáshoz adjuk), hozzáadjuk a zsemlemorzsát, végül aki külön verte fel a habot, az óvatosan (először egyharmadát belekeverjük, minden finomkodás nélkül, ekkor felhígul annyira, hogy a mardék kétharmadot szépen óvatosan, a hab összetörése nélkül bele tudjuk forgatni) belekeverjük.
Beletesszük a kivajazott tepsibe, belenyomkodjuk a fügéket (illetve a lisztbe forgatott meggyszemeket, cseresznyéket stb.) és 180 fokos előmelegített sütőben 35 perc alatt megsütjük. Jó étvágyat! :)
A receptet a Stahl Magazin 2010. nyári számában találtam.

És a fügék, még eredetiben:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése