2015. január 21., szerda

Kókusztejes puding

Megpróbáltam kókusztejből zselatin segítségével pudingot készíteni. Fogtam fél liter kókusztejet, tettem bele eritritet, kakaóport és a fél liter folyadéknak megfelelő mennyiségű zselatint. Aztán formákba öntöttem őket, és vártam a dermedésre.
A kölyköknek már régóta és sokszor csináltam ilyen pudingot, de azt tehéntejből. Itt is végtelen a variációk lehetősége, fahéjas, kakaós, vaníliás, lehet bele tenni gyümölcsöket, babapiskótát stb.

Egy baj van vele, hogy a zselatinnak kicsit több idő kell a dermedéshez, mint azt a "zacskós" pudingoknál megszoktuk. Viszont sokkal egészségesebb, és aki idegenkedik a zselatin használatától az használjon agar-agart, ami egy tengeri algákból és hínárokból álló természetes zselésítő anyag.

Nagyon finom kókuszos csoki ízű lett, legközelebb fahéjasan fogom kipróbálni. Az egész családnak ízlett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése