2015. július 26., vasárnap

Lekvárfőzés

Mivel a kertemben az idén rekordmennyiségű tök és cukkini termett - de tényleg, ott is kelt ki palánta, ahová nem is vetettem a magot. Gondolom azoknak a cukkiniknek a magja kelt életre, amiket tavaly ősszel hagytam a kertben szétmállani - a családom gyér érdeklődésére való tekintettel - mert egy idő után már tényleg unalmas tud lenni, akárhogyan variáltam is.
De ezt az idén nem fogom hagyni, azt gondoltam ki, hogy lekvárt fogok belőle főzni. Igen, lekvárt. Egyszer régen olvastam valahol, hogy ananászból töklekvárt lehet készíteni, mivel a töknek olyan semleges íze van, hogy képes felvenni a vele együtt eltett gyümölcsök ízét, és valljuk be azért nem mindegy, hogy egy fél ananászból és egy kg tökből készítünk ananászlekvárt, vagy simán ananászból.
Szóval készült az idén vegyes lekvár: meggy, cseresznye, sárgabarack és tök felhasználásával. Ez azért, mert mindegyikből már olyan kevés volt, hogy önmagában nem lett volna érdemes nekiállni a lekvárfőzésnek.
Aztán készítettem a fentebb említett ananászlekvárt, és újdonságként narancslekvárt is.
Annyi az egész, hogy a tököt - kb. egy kg-os volt - megtisztítom, feldaraboltam, odatettem főzni, aztán kb. 6-8 db narancsot megpucoltam, lehártyáztam - és itt nem csak a fehér hártya leszedésére gondolok, hanem a narancshúst "egybentartó" átlátszó hártyát is leszedtem, aztán feldarabolva a tökhöz kevertem és együtt szépen lekvárrá főztem őket. Gyorsításként a botmixert is bevetettem, hiszen azért a tök és a cukkini is elég kemény, lémentes, ezért nehezebb vele a dolog, mint egy gyümölcs esetében. Édesítésként mézet használtam. Aztán üvegekbe töltöttem és kidunsztoltam őket. Tervbe van még véve a tökös-fahéjas lekvár, a tökös-vaníliás lekvár és a tökös-gyömbéres lekvár is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése