2016. június 29., szerda

Zablisztes-meggyes kísérlet

Úgy gondoltam, hogy kikísérletezek egy teljesen zablisztből készült tésztát, amit majd süteményekhez fogok használni. Azt szerettem volna, ha ez olyan pite jellegű dolog lesz, amit majd meggyel, túróval, almával, mákkal, dióval stb. megtölthetek. Elsőre olyan finomat sikerült készítenem, hogy szerintem nem is próbálkozok tovább, ez nagyon bejött mindenkinek.
Íme a receptje:

A tészta hozzávalói:

- 50 dkg finomszemű zabpehely lisztté őrölve.
- 3 tojás
- 10 evőkanál kókuszolaj
- 1 teáskanál sütőpor

A töltelék jelen esetben meggy volt.

A fenti hozzávalókat összegyúrjuk.



 A felét egy 28x36 cm-es alapterületű, kókuszolajjal kikent tepsibe nyomkodtam.


Erre rászórtam magozott meggyet, ezt nem mértem le, hogy mennyi volt. Ízlés kérdése, az biztos, hogy jó alaposan, több rétegben elfedte az alsó tésztaréteget. (annyit azért el tudok mondani, hogy magozatlan állapotban egy olyan Ledo-s fagyis kisvödör volt tele vele, azt kimagoztam és mind beletettem a sütibe)
A meggyet meghintettem nyírfacukorral, és megszórtam négy marék (félkezes marékra értendő) apró szemű zabpehellyel, hogy ez majd felszívja a meggyből kifolyó levet.



A maradék tésztadarabot pedig egyszerűen rámorzsoltam kézzel a meggyre. Ez nem fedte be teljesen a meggyréteget, úgyhogy akit ez zavar, az vagy több tésztával, vagy kisebb méretű tepsivel készítse, és akkor a meggy nem fog látszani. Ezt a villanysütőben 175 fokon sütöttem alsó-felső sütéssel 45 percig.



Ezt a villanysütőben 175 fokon sütöttem alsó-felső sütéssel összesen 45 percig. Mikor már szép aranybarna a tetején a zabtészta, akkor lesz jó.

Nagyon finom lett, biztosan fogok még ilyet készíteni. Eddig valahogy a zablisztes sütik kimaradtak a repertoáromból, pedig nagyon könnyű vele dolgozni, és nagyon finom a végeredény. A teteje pedig ropogós lett, mint egy zabkeksz. Meg is van, mit fogok legközelebb kipróbálni zablisztből :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése