2016. június 21., kedd

Fahéjas-mentás meggylekvár

Egy kis vödör meggy maradt a két kisfám terméseként. Már ettük joghurtba keverve, sütemények születtek belőle, és magában is rengeteget elfogyasztottunk, úgyhogy nem vicc, de két és fél üveg lekvárt sikerült befőznöm a maradékból :)
Ebből két üveg kerül a kamrapolcra, mert a fél üveggel a fiúk megették gofrihoz... A meggy még a fán, de már eszik a lekvárt, mi? Ez velem is megtörtén, anno... :) Szállóige is lett a családban, hogy én már a befőtt barackot ettem gyerekként, még a gyümölcs ott lógott a fán a kertben. Megkérdeztem ugyan, hogy megehetek e egy üveggel, mire anyukám viccből azt mondta, hogy ja, persze, hogyne. Én nem értettem, hogy viccel ezért nagy boldogan nekiálltam... De jó lenne nekik elmesélni, hogy most ugyanezt átéltem én is a kölykeimmel... Vagy is hát majdnem ugyanezt, mivel itt én ajánlottam fel, hogy ugyan kóstolják már meg, hogy milyen is lett. Finom... Tartósítószer-mentesen és édesítőszerrel készült, így majd én is fogok belőle enni, igaz nem gofrival, de egy jó ch csökkentett vajaskenyérrel biztosan.

Készül a lekvár:



A két túlélő :)


Elkészítése: A hibátlan gyümölcsöket alaposan megmossuk, kimagozzuk és egy fazékban odatesszük főzni. Folyamatosan kevergetjük, hozzáadjuk a mentaágakat és az ízlés szerinti fahéjat. Tovább főzzük, miközben adagoljuk hozzá az édesítőt. Egészen addig fahéjazzuk és édesítjük, míg finomnak nem érezzük. Aztán addig főzzük a lekvárunkat, míg teljesen be nem sűrűsödik. (aki nem biztos benne, hogy eléggé sűrű-e a lekvárja, az tegye meg, hogy egy hideg tányérra kimer egy evőkanállal a lekvárból, és megnézi, hogy milyen állagú, ha kihűlt. Ha már nem folyik, hanem sűrű lekvár állaga van, akkor már biztosan jó.) A tisztára mosott üvegeket és fedőiket 15 percre fejjel lefelé betesszük a 100 fokra felmelegített sütőbe, majd sütőkesztyűben kiszedjük őket, megtöltjük a lekvárral, rácsavarjuk a fedőt és 5 percre fejtetőre állítjuk az üvegeket. Ettől vákuum fog az üvegben keletkezni, és még biztosabban eláll a lekvárunk.
Ezután én még 15 percre betettem őket 100 fokra a sütőbe, úgy hogy a fele időnél lekapcsoltam a sütőt, és ott hagytam kihűlni az üvegeket. Aztán másnap végleges helyére raktam őket. (de meddig, mi?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése