2016. július 18., hétfő

Kecskesajt

Ezúttal egy olajbogyós-rozmaringos kecskesajtot is készítettem. A tejet felmelegítettem, beoltottam, az alvadékot aprítottam, pihentettem, meggyúrtam kézzel, újra pihentettem, majd leszűrtem a savóról a sajt-tésztát. Ezt aprított olajbogyóval (fekete, magozott) és apróra vágott friss rozmaringgal összedolgoztam. Aztán következett a sófürdő (ez most 1 liter víz, 12 dkg só, de ez az arány 10%-ostól 30%-os oldatig is terjedhet, attól függ, milyen sajtot készítünk). Ez a sajt méretétől, fajtájától függően pár órától több óráig történő áztatást igényel. Én most 3 óráig hagytam benne, mivel a sajt-tésztám csak egy részéből készítettem ezt a sajtot, a másik részéből a már régebben említett petrezselymes-fokhagymás készült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése