2016. március 27., vasárnap

Házi mosógél szappanból

Már elég régen készítettem, de nem akartam róla addig írni, míg nincs letesztelve rendesen. Jelentem működik. A hozzávalók: 1 db szappan (mosószappan, vagy valamilyen folttisztító szappan) Én az első adagomat a Winnie's öko folttisztító szappanból készítettem. A másodikat már sima mosószappanból. Mindkettő tutin működik.
Fogjuk a szappant és egy nagy fazékba lereszeljük. (én a második alkalommal már egy hatalmas vájlingot használtam, mert először a szappan illata annyira beleitta magát a zománcba, hogy napokig súroltam, áztattam, mire jó lett. Szóval nem akartam megint olyan edényt használni, amiben azután főzni fogok.)
Ezt a reszeléket összekevertem 200 ml mosószódával,  és leöntöttem 4 liter forró, de nem lobogó vízzel. Amikor arra jártam, kevertem egyet rajta, egészen addig míg ki nem hűlt. Akkor elővettem a botmixeremet és simára mixeltem a mosógélemet. 
Fontos, hogy hagyjuk állni 1-1,5 napot, mert eddigre fogja elérni a végleges sűrűségét. Itt még öntöttem hozzá egy liter meleg vizet, jól elkevertem és a végleges helyére öntöttem. (ez nekem egy régi mosószeres műanyag doboz, de akár ötliteres dunsztosüvegbe, vagy nagy öblítős-mosószeres műanyag flakonba is tehető. Mosás előtt meg kell rázni, vagy felkeverni. Van aki 10 liter vízből készíti, én ezt feleslegesnek tartom, hiszen így több mosógélünk lesz ugyan, de a mosóerő rovására. Vizet meg majd szív hozzá a gép, nem? Ebből a töményebb szerből szoktam egy teli mosógéphez kb. 2 dl-t önteni. Szépen mos, és ráadásul szinte fillérekből jön ki egy mosás. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése