2015. november 13., péntek

Szellembuli és sütiverseny

Megint szellembuli volt az iskolában, Keve már hetek óta tervezgette, hogy minek fog beöltözni. Végül a neten nézegetett halloween sminkek közül a múmia arcfestés tűnt a legegyszerűbbnek, ezért az mellett döntöttem. (ötlet: Móni szépségvilága - egyszerűen zseniális a csaj!)
Persze nézegettem én is a javasolt sminkcuccokat, de aztán úgy döntöttem, hogy a horror legyen elég a bulin, nincs szükségem rá a bevásárlás során is. (az árára gondolok).
Ezért én egy sima fekete szemceruzát, megboldogult lánykoromból származó lengyelpiacos, sosem használt zöld és sárga szemhéjfestéket használtam. A tökéletes állagú "vért" pedig a tortakészítésnek köszönhetem, ugyanis piros ételszínező géllel oldottam meg.
A múmia ruháját másfél szétszabdalt lepedőből készítettük (azért csak másfél, mert a másik felét már felhasználtam egyszer valamire Olivérnek, szintén valami iskolás célra). És mivel így elég fehérre sikerült (haha :) szegény múmia ruhája, ezért kivittem a betekert gyereket az udvarra és jól bedörgöltem hamuval. Így nemcsak szürkés árnyalatot kapott a "ruhája", de ha kicsit megmozdult, még porzott is... Mint az igazinál :) Végül is évszázadok óta porosodott szegény, mielőtt feltámadt és végigvonul az utcán az iskoláig :))
Második helyezést ért el ezzel a jelmezzel, de olyan lelkes, hogy már most tervezgeti, hogy jövőre minek is öltözzön.





A sütiversenyre pedig boszorkányujjakat, pókmuffint és sütőtök formájú, vicsorgó golyókat sütöttem. És büszként jelentem, hogy sikerült első helyezést elérnünk a sok "gusztustalan" süteménnyel...
Ezeket a sütiket aztán a buli alatt a büfében meg lehetett vásárolni, a pénz pedig a diákönkormányzat javára folyt be. A pókos muffin azonban el sem jutott a büféasztalig, ugyanis a zsűrinek is nagyon ízlett...

Sütés előtt az ujjak:


Majd pár perces hűlés után a színezés, díszítés: a "levágott" végét pirosra festettem, a körmöket egy fél mandulából alakítottam ki és cukoríróval rögzítettem a helyükre. Majd fekete gél állagú ételfestékkel színeztem őket. Annyira jól sikerült, hogy Nimród a "körömlakkozás" közben megkérdezte, hogy anya, miért fested a körmödet feketére?


A pórmuffin: Semmi extra, egy egyszerű csokis muffinból készült. A szemei fehér része két szelet pillecukorból áll, amit szintén cukoríróval rögzítettem, majd erre került a "szemgolyó", ami két smarties cukorból áll. A póklábak pedig medvecukorból vannak. Olyat kaptam, ami fel volt tekerve egy kör alakba, nem sima hosszú volt. De a feltekerést szépen le lehetett bontani és még jobb is volt így, mert a tekercselés miatt félkör alakúak lettek a "lábak".



A mérges sütőtökök. Ők pedig a kókuszgolyó receptje alapján készültek annyi különbséggek, hogy kihagytam belőlük a kókuszreszeléket. A narancsszínű festés nem lett az igazi, még egyszer-kétszer át kellett volna  vonni őket a narancsszínűre festett  cukormázzal, de sajnos erre már nem volt idő. A fejük tetején lévő leveleket zöld cukoríróval, a szemüket, szájukat pedig citromsárgával készítettem el.


Némelyik ujj nagyon-nagyon élethűre sikeredett :) Aztán játszottunk: a tepsiben marad cukormáz foltokat - amiket a sütőtökök hagytak,  - kellett feldíszíteni, hogy melyik alakzatról kinek mi jut eszébe...


A póksereg :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése