2015. október 10., szombat

A mákpizza...

Palacsintában remekül működött a mák, mint liszthelyettesítő. Ezen felbuzdulva gondoltam, hogy miért ne próbálhatnám meg pizzatésztának...
Teljes siker lett! :) A mákot összekevertem tojással, csipet sóval és annyi vízzel, hogy egy formázható masszát kapjak. Ezt belenyomkodtam kókuszzsírral kikent tepsibe. A tetejére sűrített paradicsom, só, bors, fokhagyma és oregánó ízlés szerinti keverékét kentem (alias pizzakrém), erre tettem kukoricát, borsót, szalonnát és reszelt sajtot a kölyköknek, a sajátomra pedig szalonna, hagyma és szintén reszelt sajt került. Arányokat nem írok, hiszen mindenki a saját tepsije méretére készítse el a masszát, a lényeg az, hogy kb.   1-1,5 cm vastag legyen a "tészta" a tepsibenyomkodva. Én először 5-6 percig elősütöttem ezt a masszát, hogy ne szívja fel a pizzaszószt, de aztán másodszorra ez kimaradt (idő hiányában, és a sok-sok pizzaéhes száj sürgetése miatt :)), hogy simánt rálocsoltam a szószt, elsimítgattam a kanál domború részével és már szórtam is rá a feltétet és ment a sütőbe. Nagyon finom, érdemes kirpóbálni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése