2015. május 19., kedd

Mogyorókrémes kalács

Szintén a Nők lapja konyha Desszert különszámából való recept:

Hozzávalók:

50 dkg liszt + a nyújtáshoz
1 teáskanál só
10 dkg vaj
2,5 dl tej
7,5 dkg porcukor
1 zacskó (7 g) szárított élesztő
2 tojás sárgája (itt is leírom, hogy a fehérjét gyűjtük egy edényben, tegyük hűtőbe, mert nemsokára jövök egy tojásfehérje-igényes sütivel :)
1 tojás a kenéshez
15-20 dkg mogyorókrém
5 dkg aprított mogyoró a díszítéshez (ezt én hosszában kettévágott mandulaszemekkel helyettesítettem)

1. A lisztet egy keverőtálba öntjük, hozzáadjuk a szárított élesztőt, a sót, a vajat elmorzsolva. A tejet a porcukorral meglangyosítjuk, beletesszük a két tojás sárgáját.

2. A tejes részt a lisztes-élesztős részhez adjuk, és sima, fényes tésztát dagasztunk belőle. Ha nagyon ragadna, akkor még egy kis lisztet szórjunk hozzá, ha pedig nem áll össze, akkor egy kevés tejet.
Szobahőmérsékleten fél órát kelesztjük, letakarva.



3. A fél óra letelte után kissé átdolgozzuk a tésztát, majd lisztezett deszkán kb. 30x40 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a mogyorókrémmel és függőlegesen három egyforma csíkra vágjuk.
Ezeket a csíkokat feltekerjük a hosszabb oldaláról indulva, és hármasfonással egybefonjuk őket.
Sütőpapírral fedett tepsibe fektetjük és újabb 30 percig kelesztjük. A fél óra utolsó tíz percében gyújtsuk meg a sütőt és melegítsük elő 170 fokra.




4. Felvert tojással megkenjük és megszórjuk az aprított mogyoróval (már ha van:). 170 fokos sütőben 40-45 percig sütjük. Én egyből dupla adagot dagasztottam be, ezért lett két kalácsom.
Aprított mogyoró hiányában az egyikre felezett mandulaszemeket nyomkodtam, a másikra pedig a kalács tésztájából készült kis golyókat tettem.

A család szerint finom volt, de azért a megszokott ostoros kalács receptje jobban ízlett nekik. Úgyhogy maradunk annál.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése