2014. március 29., szombat

Fokhagyma só és olaj


Nagyon szeretjük a fokhagymát, ezért sokszor már majdnem vettem fokhagymasót, de aztán nem vitt rá a lélek. Míg egyszer az jutott eszembe, hogy ha vaníliás nyírfacukrot tudok csinálni, akkor ez menni fog fokhagymás só esetében is.
Fogtam 4 nagy fej fokhagymát, és átnyomtam a fokhagymaprésemen, majd az így kapott pétet összekevertem Erdélyi kősóval (T.scoban kapható). A só felszívta a fokhagyma levét, így csak arra kellett ügyelnem, hogy naponta mikor eszembe jut jól átkeverjem az ujjaim között morzsolgatva, és ne fedjem le, hogy tudjon párologni, így nem fog "bevizesedni". Isteni lett, nagyon finom ízt ad mindennek, amibe bele, vagy ráteszem.
Fokhagyma olajat pedig már régóta gyártok. Illetve fűszerolajat, mert ezt minden olyan fűszerrel el lehet készíteni, ami aromás és nem szárított, hanem élő. A hozzávalónál csak arra kell ügyelni, hogy jó minőségű olívaolajat használjunk, mivel a többi egy idő után megavasodik.
Szóval fogtam a nagyon szép napocskás üvegemet, félig megtöltöttem félbevágott fokhagyma-gerezdekkel és ráöntöttem az olajat. Két hétig érleltem, naponta megrázogattam és ennyi. Salátákra, pirítosra, főzelék tetejére stb. nagyon finom.
A fűszerolaj ugyanígy készül, csak pl. egy egész ág rozmaringot, vagy tárkonyt állítunk az üvegre, és arra öntjük az olajat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése