2014. október 2., csütörtök

Sütőtökös-túrós rácsos pite

Ha már itt a sütőtök szezon, akkor legyen itt a kedvenc piténk is. A tészta receptjét anyósomtól kaptam, ő az almás-pitéhez használja, : ) én kipróbáltam túró-sütőtök töltelékkel, és ráccsal a tetején. Finom lett!

Akkor most lássunk egy igazi, családi pite-receptet, amit már a gyermekeim dédije is így készített: 

40 dkg liszt
1,5 dkg sütőpor
16 dkg margarin (nálunk ez vaj)
2 g só
9 dkg porcukor (nálunk ez méz)
2 dl tejföl
2 db tojás sárgája

Én úgy szoktam készíteni, hogy a lisztbe belereszelem a vajat és gyors kézmozdulatokkal összedolgozom, utána hozzáteszem a többi hozzávalót és tésztát gyúrok belőle. Ezek után a hűtőben pihentetem kb. 20-25 percig. Ha letelt az idő, kettéosztom a tésztát, az egyiket akkorára nyújtom, (lisztezett felületen) hogy a kivajazott tepsimbe beleférjen. (a tepsi mérete 32x20 cm itt) Belefektetés után megszurkálom villával. Erre kerül a töltelék, amely most túrós-sütőtök. (a tököt megsütöttem, lehéjaztam, botmixerrel összemixeltem a túróval, tettem bele mézet és két tojást - de tehetünk bele fahéjat, citromhéjat is, vagy vaníliát, nekem ez most nem volt itthon, ezért nem fűszereztem a túrót.) Rásimítottam a tölteléket, és a maradék tésztából hosszú kígyókat formáztam és rács alakban ráfektettem a tésztára, kereszt irányban. 
Ez a tészta egyébként nagyon bevált almáspite, cseresznyés-, meggyes, sima túrós, mákos, diós, és ezek variációinak készítésére (almás-diós, meggyes-túrós, mákos-tökös stb.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése