2016. április 6., szerda

Kókuszliszt - hogyan?

Már korábban említettem, hogy próbáltam ledarálni a kókuszreszeléket, hogy majd abból kókuszlisztet gyártok, de a kókusz nagyon sok zsiradékot tartalmazott, ezért inkább finom kókuszkrémet sikerült készítenem.
Most azonban, mivel nem kókuszlisztet szerettem volna, hanem a finomságos kókuszkrémet, most bezzeg sikerült kókuszlisztet gyártani. Nem tudom mi volt a "baj" ami miatt nem lett krémes. Annyi biztos, hogy más márkájú kókuszreszelékből próbáltam, és az is biztos, hogy dobtam mellé még 10-15 szem egész mogyorót is (nem földit, hanem a törökmogyorót), de tökéletes lisztállagú, cseppet sem krémes darálmányt kaptam. Na, ezen felbuzdulva nekiestem a "véletlen" lisztemnek és megpróbáltam valamiféle süteményt gyártani belőle:

20 dkg kókuszreszeléket és 1 marék törökmogyorót összeőröltem és adtam hozzá egy evőkanál folyékony édesítőszert. Ehhez ütöttem egy tojást és adtam hozzá 6 dl mandulatejet. Először megpróbáltam serpenyőben kis korongok formájában megsütni, de totál szétmállottak, úgyhogy kivajaztam egy tepsit (ez 20x33 cm-es volt) és 45 perc alatt 190 fokon megsütöttem.
Aztán hagytam hűlni, addig összekevertem egy bögrében 3 evőkanál kakaóport, 3 evőkanál eritritet és 2 dl növényi tejet, majd mikróban csokikrémmé főztem. Ennek az a trükkje, hogy berakjuk a mikróba a bögrét és erősen figyeljük, mert mielőtt kifutna a csokikrémünk gyorsan lekapcsoljuk a mikrót, kivesszük a börgrét, átkeverjük a krémet, majd újra visszatesszük, figyeljük, kikapjuk, átkeverjük. Egészen addig ismételjük a fenti folyamatot, amíg kellő sűrűségűnek nem találjuk a krémet.
A felszeletelt kókuszkockánkat meglocsoljuk a csokikrémmel, és jóízűen befaljuk. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése