2013. július 30., kedd

Névnapi tortám


A "tésztája" darált keksz és olvasztott vaj. Ebből kell egy nyomkodható masszát készíteni, amit a kivajazott kapcsos tortaforma aljába nyomkodunk. Én ezután egy kicsit meg szoktam sütni, így nem szívja fel magába a krémből a nedvességet és ropogós marad.
A krémhez túrót, natúr joghurtot, mascarponét és zselafin fix-szel felvert tejszínhabot kevertem össze. Mennyiségeket nem tudok mondani, mert mindent ízlés szerint kevertem. Csak arra kell figyelni, hogya massza ne nagyon folyjon és túl tömör se legyen. Én nem cukrot használtam, hanem mézet, ízlés szerint. Fontos, hogy a zselatin fix ne csak a tejszínhab mennyiségéhez legyen elegendő, hanem a túró-mascarpone masszát is meg tudja dermeszteni.
Ebbe a masszába kevertem bele felengedett málna-eper-szeder-ribizli kombinációt. Néhány szemet tettem félre a diszítéshez. Miután kész, hűtőben kell dermeszteni kb. 3 órát. Ezután feldiszítettem menta levelekkel és a félretett gyümölcsökkel. Isteni finom.

Ez a süti bátran variálható gyümölcsökkel és massza alapanyagokkal is. Pl. joghurtos-málnás, joghurtos-túrós-epres, túrós-tejszínes-barackos stb. A fontos a zselatin-fix mennyisége, hogy biztosan megdermedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése